Black Sabbath - 13 (2013)

zaza_3121 - 2 stars @ 21.12.2013

Black Sabbath vydali novou desku. Dali se opět dohromady! Takové zprávy zaplavily internet před pár měsíci.. ale obě tvrzení jsou pravdivá jen tak na půl.

Dohromady se sice dali, ale nebylo to zase po tolika letech - vždyť s Ozzym hráli ještě v roce 2006. A aby toho nebylo málo, Bill Ward, původní bubeník BS, se odmítnul zúčastnit tohoto obnovení skupiny. Ale to jistě víte, o tom určitě psali i další a není to zase tak moc důležité.

Důležitější je však jiná věc. V úvodu jsem zmínil, že obě tvrzení jsou pravdivá jen z půlky. Jistě jste si řekli "Co to ten mlaďoch povídá? Vždyť to je nová deska!". Nu, je to nová deska. Ale upřímně, tohle je přesně ten typ desky, kterýmu se většina velkých jmen v hudebním byznysu vyhýbá. Je to znovunahrání svého slavnějšího kousku.. Opakování sama sebe. V tomto případě prachsprosté "okopčení" prvního, dnes již legendárního alba. Vy to neslyšíte? Titulní skladba ne nepodobná úvodnímu fláku z první desky. Uprostřed akustická skladba, se stejnými efekty, které měla Planet Caravan..jenom o dvě třídy horší než Planet Caravan. Mohl bych pokračovat dál a dál. Proč poslouchat tohle album, když to Iommi a spol. už jednou nahráli o několik desítek let zpátky, dokonce mnohem lépe? Ach, ano...reunion a pozlátko nového alba po několika letech.

S velkou jistotou jsem naštval několik fanoušků skupiny. A oni jí budou bránit.. "Vždyť to jsou Black Sabbath, proto to zní podobně!". Jedna věc je mít svůj rozpoznatelný sound a druhá věc je kopírování starých riffů / skladeb. "Jsi mladý, ty tomu nerozumíš!". Bavil jsem se se starými "bíťáky", kteří viděli BS několikrát - jak s Ozzym, tak s Ronniem. A názor mají podobný.

Co musím však pochválit, to jsou tři bonusové skladby z deluxe edice. Ty šlapou, nevykrádají tolik první desku a jdou si za svým. Co se mi však nelíbí je finální mastering desky, ale od Ricka Rubina mě to ani neudivuje. Album je příšerně nahlas. Pánové masteři to přehnali s kompresory, nebo limitery, protože výsledný zvuk je na lepších sestavách strašný. Místy slyšíte nepříjemné digitální "klipování", dynamika je fuč.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0363 s.