Pink Floyd - Animals (1977)

angus16 - 4 stars @ 10.12.2015

Takže kde bych mohl začít? Stejně jako u alb Atom Heart Mother či Ummagumma jsem si ke zvířátkům hledal dlouho cestu. Zřejmě to bylo tím hudebním dospíváním nebo jsem prostě neměl chuť to poslouchat. Ať to bylo jak to bylo, k poslechu alba jsem se nakonec dostal a musím říci že jsem byl chvílemi na vážkách ale čím více jsem ho poslouchal tím více mě překvapovalo. Jelikož jsem spíš Gilmourovec než Watersovec tak mě trošku štve, že zde už víceméně má největší skladatelský podíl Roger. Zvláště kvůli Rickovi, kterého jako hudebníka velice obdivuji a v této době už neměl téměř žádný skladatelský prostor. Avšak vidím, že Roger je přeci jenom zkušený mohu-li říci, geniální skladatel především co se týče textů, ale i hudby. Gilmourovo podíl na skladbě Dogs je velmi znát. Jeho typická sólová kytara se zde hodně odráží a je dobře že je dost dlouhá na to aby se David mohl vyřádit.
K samotnému albu mohu říci, že mě jeho koncept přirovnání lidského druhu ke zvířeti velmi zaujal. Pink Floyd se zde opět dotýkají velkého tématu a to mám rád. Album je velmi tvrdé. Zejména v písničce Sheeps je cítit agresivnější styl hraní což u Floydů není moc obvyklé. Sheeps mám z celého alba nejraději. A když jsem jí slyšel v podání Brit Floyd na živo...PÁNI TO BYL NÁŘEZ!!!...Pigs(Three Different Ones) mě naopak zaujali nejvíce textově a akustické Pigs On the Wing, které otevírají a zavírají album jsou od srdce krásně složené a zahrané skladby.
I když jsem měl u tohoto alba nejdříve problém ho strávit, našel jsem si k němu nakonec cestu a já osobně ho řadím určitě mezi to lepší co Pink Floyd vytvořili i když u mě v žebříčku je pořád níže než Darkside, Wish, Meddle či dokonce Atom Heart Mother. Prostě mi tohle album nepřirostlo tolik k srdci, ale líbí se mi. Jen si ho nepouštím tak často. Nakonec dávám albu poctivé čtyři hvězdy. Na farmě se mi nikdy moc nelíbilo, ale občas je fajn si tam odpočinout.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0387 s.