Diskuze


« další předchozí »
Judith - 21.11.2023 12:05:44 #
Šedivá asi jako prázdná? A jednodušší. Mnohem míň podnětů, tvarů, čistě vizuálně - a pak samozřejmě tísnivý dekl dobové atmosféry, aspoň v 70. letech. Třeba i Praha ve filmech a fotografiích z té doby působí jako začarovaná spící princezna, všechny fasády stejně omšelé, na ulicích vesměs nikde nikdo... Potom se to zvrhlo opačným směrem, ale tohle z dobového vizuálu cítím. Ještě jak se běžně topilo pevnými palivy přímo doma, všechno bylo začouzené... Na jednu stranu unifikované, mnohem menší pestrost, na druhou spousta prázdných míst, proluk, takových mezer ve skutečnosti, které dnes nějak jitří fantazii... Vlastně mě napadlo, i když vím, že jsi psal o pozdější době, jak se nedivím, že si lidé byli ochotní přivstat kvůli burze desek (nebo i kvůli knižním čtvrtkům), prostě měli hlad po něčem - jiném, když nic jiného. A vidím i na fotkách, kde jsem v kočárku, čili tak 1978, za sebou prázdnou stráň, rozvalený kus plotu, jeden osamělý sloup, nikde nic... Nějak bylo všeho míň? I lidí - přitom 10 milionů nás bylo už na konci 70. let, ale všichni byli někde zalezlí asi. Jinak proti šedé nemám vůbec nic, je to krásná barva.

Ve zmíněném obalu Venom vidím Vennův diagram. Asociace přes název a geometrii, protínající se kruhy. Asi nebudu nejen rocker, ale ani metalista :D
Antony - 21.11.2023 11:23:55 #
Dobrý tip. Holomíčkovy fotografie zachycují atmosféru doby věrně, bez příkras.
Judith - 21.11.2023 10:53:41 #
Fotografie Bohdana Holomíčka z let 1958-1977. Chystanou knihu je možno podpořit v HitHit kampani (ještě jim kus chybí) a jako odměnu si koupit třeba nějakou ze starších publikací vydavatelství Torst.

Dobu jsem nezažila, ale při pohledu na fotografie je mi jasnější, jak moc pro lidi v takto šedivé době znamenala jakákoli kultura. A na druhou stranu, jakou kapacitu na vnímání měli. Dneska jsme přehlcení možnostmi a podněty všeho druhu. Je to úžasné, neměnila bych, ale je to taky vyčerpávající.
Antony - 06.11.2023 16:52:35 #
Co přesah, ale hlavně obsah. Ten je u jitrnice obzvláště důležitý.
Judith - 06.11.2023 16:18:02 #
Fila dost často maluje přes reprodukci nebo fotografii. Občas zakryje víc, jindy to spíš vypadá, jako by si na obraz někdo omylem položil hrnek a udělal kolečko. Každopádně by to mělo vždycky vyjadřovat myšlenku jednotlivých esejí. Většinou jde o postavy zamazané, případně zacákané barvou. Ale ten filo-sofický přesah!

Tady jeho obrazy v Google přehledu...
Antony - 06.11.2023 15:49:23 #
Obrázek - linka na výrobu jitrnic, i s obsluhou.

Některá LP mají složitější proceduru vyjímání vlastního vinylu z obalu. Ale nakonec to vždycky nějak jde. Jak zařídit, aby vyjmout nešla, není složité. Spíš bude problém vizuální zpracování pro fotogeničnost.
Judith - 06.11.2023 15:19:43 #
Dostala jsem se konečně k "té druhé" Petříčkově knize: Slovo a obraz. Větší formát, křídový papír, autorské ilustrace malíře Rudolfa Fily. Dvoustranu jsem vyfotila pro představu (ilustrace je cca na každé druhé straně, je jich tam opravdu hodně). Vazba v plátně! s plastickou ražbou. Do této luxusní podoby byly přetištěny Petříčkovy uměnovědné eseje, které v 90. letech vycházely v Lidovkách. Vážnosti svěřeného provedení plně dostojí, je to hutné čtení hojně citující ty největší myslitele, ale stejně mě cesta úvah se zastávkou na novinovém papíru napůl pobavila - a napůl rozesmutnila, kam se posunula úroveň denního tisku.

Antony: Zkouším si představit, jak by u desky vypadalo analogicky "nepoužitelné" provedení... Možná obal uzavřený ze všech stran jen s kruhovým výřezem uprostřed? Takže by bylo vidět, že tam ta deska je, ale tím by to končilo?
Antony - 02.11.2023 14:42:43 #
Představuji si, jak by to fungovalo u desky. Kapsa ve tvaru "L" by byla poněkud nepraktická, ale záleží, jak by se to konkrétně provedlo.
Judith - 02.11.2023 14:26:05 #
Nádherný obal! U knížky s Escherem je vtip v něčem jiném, to jsi jistě postřehl :)
Antony - 02.11.2023 13:52:36 #
Podobné výtvarné vtípky se na obalech dávno vyskytují. Např. tento:
>> odkaz
« další předchozí »
Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0198 s.