Weather Report - Mysterious Traveller (1974)

- 5 stars @ 27.02.2017

Čtvrtou deskou Mysterious Traveller končí první, pro někoho výzkumná, pro jiného čistě jazzová etapa Weather Report. Pro pravověrného jazzofila je tohle určitě ta pravá hudební mana, určená jeho vnímavým a otevřeným sluchům. Pokud si tedy libujete v nepřeberném barevném spektru změti neustále se měnících tónů, rytmů a nástrojových složek, tajemný cestovatel vás jistě uspokojí. Pokud ale potřebujete cítit v hudbě ostřejší spodek, opírající se o rockový základ, a toužíte poznat kapelu nanejvýš zručných muzikantů, začněte raděj až albem následujícím. Tenhle jazzový mišmaš by vám klidně mohl přivodit časté břišní potíže.

Desku zahájí deset minut překrásně pojmenované písně Nubian Sundance a garance taneční živelnosti v okolí Nilského kataraktu je zaručena. V kapele často účinkují dva bubeníci/perkusionisté, kteří dokáží už tak dost barevnu muziku rytmicky pěkně oživit. Odevšad čouhá neustále sólující baskytara a přisluhují zastrčené ženské sbory v povzdálí. Živelnost a improvizace provází další výborný kus Cucumber Slumber, v němž se víc předvedou prsty a ústa černého saxofonisty Wayne Shortera, umělce natolik zásadního a oblíbeného, že si produkci kapely bez něj jde jen těžko představit. Pokud bych měl vybrat jediný nejvíc "postižený" jazzový kousek, ať označím píseň titulní, nebo další Blackthorn Rose, je to jasná trefa do černého.

Kdo podobnou hudbu poslouchá nebo desku dokonce zná, je určitě nadšen nejen ze skvělého kusu Scarlet Woman s troubícím ságem, ale i z celé sedmiskladbové kolekce. 85%

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.035 s.