Tangent - A Place In The Queue (2006)

hejkal - 3 stars @ 26.03.2009

V tichom intre sa na poslucháča jemne roztečie In earnest. Keď sa to okolo tretej minúty rozbehne, tak je to pecka. Potom je to klasická smršť všetkého možného, džezovej nálady, artu, progresu a tak. Gitarové sólo okolo 8. minúty patrí k najlepším momentom skladby, ale je trošku krátke vzhľadom na dĺžku kompozície.

Chcel som pôvodne ísť skladbu po skladbe, ale pri počúvaní som si uvedomil, že niet prečo. Každá skladba je narvaná zmenami, štýlmi, inštrumentmi. Nič prekvapivé. Tak len stručne, Lost in London skôr pomaly graduje, DIY Surgery je úlet v štýle Canterbury, Follow your leaders je svižná rocková záležitosť (v prvej polovici), funkuje to v The sun in my eyes (a to mi trošku nesedí) a v závere sa na 25-tich minútach preženie všetko, čo k takejto hudbe patrí.

Vo všeobecnosti mám k tomuto albumu niekoľko výhrad. Chýba mi tam akási autenticita štýlu, ku ktorému sa hlási. Neviem to presne definovať, je to pocit, že niečo chýba. A tým nemyslím originalitu, tá samozrejme absentuje, ale to ma netrápi. Hlavne, že niekto produkuje takúto hudbu. Inštrumentalisti sú zdatní, možno by to chcelo viac priestoru pre gitaru, ale to je opäť iba pocit. Takže nemôžem byť nadšený. Veľkou chybou z môjho pohľadu je aj dĺžka. Ak by sa škrtalo a sústredilo na celok, mohlo to byť lepšie. Takto mám pocit, že sa títo inštrumentalisti chceli silou mocou ukázať ako veľkí koncepční tvorcovia a narvali na CD, čo sa len vošlo. Ale je to dobrý album, aj keď trošku zaváňa úsilím byť art nech sa deje, čo sa deje.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0387 s.