Collins, Phil - No Jacket Required (1985)
Reakce na recenzi:

Phil Collins sa stal postupne v osemdesiatych rokoch mimoriadne vyťaženým hudobníkom. Stihol hrať a spievať v materskej kapele Genesis,vydávať úspešné sólové single,vystupovať na charitatívnych a dobročinných koncertoch,produkovať albumy iných umelcov(napr.Eric Clapton-August), nahrávať piesne k filmom a dokonca si v jednom zahrať aj hlavnú rolu(Buster,1988).Album z polovice osemdesiatych rokov-No jacket Required(Sako sa nevyžaduje) si však nezískal moje sympatie v takej miere ako prvé dva.Obsahuje síce megahity ako Sussudio(No.1 -USA),One more night,alebo Take me home...to je fakt,ale odrádza ma najmä po zvukovej stránke.Tie osemdesiatkové umelé synťáky a podobné automatické mašinky mi tento album dosť znechucujú.Mnohokrát aj dobré nápady zanikajú v tom príšernom umelohmotnom sterilnom strojovom zvuku.Takmer rockové ambície má Dont loose my number, ktorá však lepšie vyznie naživo a za zmienku stojí posledná skladba s hosťujúcim Stingom a Gabrielom a zaujímavá pôsobivá symbióza ich hlasov.
Petr Gratias @ 23.08.2011 13:36:37 | #
Zdravím, pánové....
no z mé reakce asi nebudete mít velkou radost....
Dodnes jsem nevydýchal okolnost, že Phil Collins vynikající a technicky suverénní hráč na bicí nástroje v artrockových Genesis sedmdesátých let a zakladatel jazzrockových Brand X
mohl tak komerčně upadnout na samé dno měšťáckého kýče a produkovat bábovkovou hudbu k nedělní odpolední kávě.
Jeho unaříkaný hlas vynikl v uvěřili a když jsem potom tu a tam viděl, v jaké společnosti jiných jmen zpěváků a kapel skončil, potvrdila se mi teorie, že Collins je mašina na vydělávání peněz, která nemá s rockovou identitou už NIC společného.
Distinguovaný, seriózní a už ten přiblblý název alba "Sako není podmínkou" signalizuje zase ta moje "milovaná osmdesátá léta".
Mám rád balady a i subtilní věci, ale raději vždycky sáhnu po Gregu Lakeovi nebo Neilu Youngovi,
ale "Koláče", jak se mu začalo tehdy přezdívat opravdu nemusím...
A není to o té tisíckrát proklamované toleranci, je to umělecký úpadek příkladného formátu.