Uriah Heep - Return To Fantasy (1975)

hejkal - 4 stars @ 08.10.2010

Rozhodol som sa okomentovať ďalší z obrovskej rady albumov Uriah Heep vyprodukovaných v 70. rokoch.

Deväť skladieb začína majsterštykom Return to fantasy, čo je jedna z mojich najobľúbenejších skladieb od Uriah Heep. Refrén ma vždy prenesie niekam mimo reality a ja nechávam pracovať fantáziu. Shady Lady je veselá rocková skladbička, pôsobí však fajne. Devil’s Daughter tvrdí, že tvrdí muziku a celkom jej to ide. Beautiful dream patrí k tomu najlepšiemu, čo sa na albume nachádza. Kadejaké klávesy prehrávajú temné intro a potom tento krásny sen ťažkotonážne valcuje všetko, čo tvorí poslucháča (poriadne ho rozpučí) a frenetický záver z poslucháča-placky nechá akurát omrvinky. Prima Donna znie, akoby to ani nebolo myslené vážne. Saxíky, veselá hej-hop skladba pre masy, prekvapujúco mi to nevadí. V „bluesovom“ rytme sa nesie Your turn to remeber, sladká pomalá a vlezlá skladba, ktorá sa ale počúva príjemne, podobne ako svižnejšia Showdown. Nie, že by slide gitár nebolo doteraz hojne, ale v slaďáčiku Why did you come si ich najviac uvedomujem. Krehká skladba, ktorá rozhodne neurazí je nahradená záverečnou A year or a day. Ide o klasickú Uriah Heep kompozíciu, slovom, pekné zakončenie pekného albumu.

Remaster z roku 2004 obsahuje sedem bonusov, medzi nami, predĺžená verzia úvodnej skladby a štyri demo verzie skladieb z albumu nebudem komentovať, zmienim sa o dvoch béčkach singlov, Shout it out a The time will come. Prvá je taká Gypsy-lite skladba, tvrdšia a sekane mohutná vec, ktorá sa počúva veľmi dobre. Druhá je podobne tvrdá a ešte lepšia. Škoda, že neboli na albume.

Čo povedať na záver? Pekný melodický album, 3,5* zaokrúhlim nahor, aj keď je predsa len v katalógu Uriah Heep niekoľko podstatne významnejších položiek. Počúvam ho rád.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.036 s.