Yes - Drama (1980)

TomKas - 5 stars @ 03.03.2011

V Yes nikdy nebylo nic natrvalo. Personální změny na postech hráčů probíhaly tak živelně, že nezasvěcený posluchač se musel ve střídání muzikantů v souboru beznadějně ztrácet. Nejinak tomu bylo i v krizovém roce 1980. Opět odešel Wakeman, což pro kapelu jistě znamenalo nemalý problém, ale mnohem zásadnější, ne-li vražednou změnou byl odchod zakládajícího člena a zpěváka Jona Andersona. V očekávání oficiálního ohlášení konce Yes však přišla další, neméně šokující zpráva, že do skupiny nastupují Trevor Horn a Geoff Downes, ústřední dvojice popové formace The Buggles. Tato sestava krátce na to započala s nahráváním nového studiového alba.
Je ale možné nahrát novou desku bez Jona Andersona? Budou to vůbec ještě Yes?
Má odpověď zní ANO! A jací YES!
Album Drama je toho jasným důkazem. Šest našlapaných skladeb, ze kterých musím vyzvednout zejména Machine Messiah, Into The Lens a Tempus Fugit jsou přehlídkou špičkové hráčské techniky s maximálním nasazením. Squire a White jsou nyní mnohem více vpopředí než na ostatních deskách. Mladičký Downes se v roli klávesáka také dobře uchytil. V nejhorší situaci byl Trevor Horn, který si v období alba Drama a následujícího turné prožil pravé peklo. Kdekdo měl tendenci jej přirovnávat k nesrovnatelnému - k Jonu Andersonovi. Navzdory tomu všemu ale na album Drama a spolupráci s Yes vzpomíná velmi rád a na desku jako takovou je náležitě hrdý.
Nemám sebemenší důvod s ním nesouhlasit.

Malá poznámka:
Vůbec první skladbou, kterou sestava s Hornem a Downesem začal zkoušet byla We Can Fly From Here. Osud tomu chtěl, aby se nakonec na desku nedostala. Dokonce neexistuje ani studiová nahrávka, pouze její relativně nekvalitní live záznam z turné v roce 1980. V souvislosti s připravovaným novým albem, jehož producentem mám být právě Trevor Horn, se na veřejnost dostaly informace o tom, že by tato píseň měla být nově nahrána a přidána na desku.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0265 s.