C & K Vocal - Generace (1977)

Silentis - 5 stars @ 21.06.2011

Rok jsem tu nebyl a hle CK Vocal už je tu, paráda, ještě přidat Luboše Pospíšila minimálně alba z 80. let s 5P a bude to radost dokonalá.
O existenci CK Vocalu jsem se dozvěděl náhodou a v souvislosti s projekty věnujícími se duchovní hudbě. Jaké bylo moje překvapení když jsem poprvé uslyšel Generaci, ústa šla dolů a už tam zůstala. Sevřené tělěso s výbornými individualitami, které nemělo v Československu obdoby, nadčasové texty a nevšední instrumentace. Samotné album je vyvážené, nemá slabého místa. Předělávky od Flamenga na stejné úrovni jako originál, u mne asi ještě o chlup lepší, Arnetová prostě dává Rámu jiný rozměr a vlaky vícehlasně víc vyniknou. Můj favorit, Cerhovo Na kraji, to je ono, kdokoli si prožil v životě nějaký zlomový okamžik, ihned pochopí. Pochmurně začínající Lásko, lásko ... se nakonec promění v naději, takové světlo na konci tunelu, to vše v podání skvělého Pospíšilova tenoru a podtrhnuté závěrečným Petřinovým sólem na elektrickou kytaru. Tento kousek bych radil vyslechnout v bestofce Luboše Pospíšila Tenhle vítr jsem měl ... 1977 - 2010, kde je zvuk remastrován a vstávají z něj chlupy. Bilanční Generace dala, vyjma singlů, první velkou příležitost Petře Janů a ta se ji zhostila mistrovsky. Následují Vteřiny, zklidnění připomínající jedno období Cerhova dalšího souboru - Spirituál kvintetu, a závěrečný nadupaný Chorovod, kde dostaly jak vokální tak instrumentální složka prostor ukázat to nejlepší co se v nich nacházelo. Mezi TOP 25 čs. hudby řadím toto dílo na velké pódium. Z informačních důvodů dodávám, že kromě anglické, jemně odlišné verze alba je CK Vocal 70. let ke slechu i jinde, například jako doprovod Petra Nováka na Krásce a zvířeti, na Paprscích Jazz Q s Helenou Vondráčkovou nebo v dechberoucí suitě Reminiscence na starý chorál na LP Pražského bigbandu Milana Svobody. Na CD příloze knihy Bigbít také poprvé vyšla jedna ze tří písní, které CK Vocal nahrál v čs. rozhlase roku 1971. Zpráva o kamarádství některých mých známých je sice v horší zvukové kvalitě, přesto dává tušit potenciál souboru a poprvé také ukazuje kvalitu Kantorových textů.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0328 s.