Yes - Highlights: The Very Best of Yes (1993)

Brano - 3 stars @ 26.10.2011

Táto výberovka je ideálna na prvé letmé zoznámenie sa s tvorbou legendárnej artrockovej skupiny Yes.Špeciálne,ak "young person" zistí,že yes neznamená len anglický súhlas,ale aj niečo viac...Starým harcovníkom samozrejme odporúčam rádové štúdiové albumy.Highlights začína skladbou Survival z roku 1969 a chronologicky pokračuje cez artrockové roky sedemdesiate až po moderný dynamický sound v podobe záverečnej skladby Rhytm of love z roku 1987 z albumu Big Generator.Na výberovke síce chýbajú také zásadné pecky ako Heart of the sunrise z Fragile,alebo And You And I z albumu Close to the edge a nie sú zastúpené ani albumy Tormato a Drama,ale čo by sme ešte nechceli na ploche 65 minút? A nakoniec tento nedostatok bol odstránený na výberovke The Best of Yes z roku 2000.Asi by bolo najlepšie,keby obidve tieto výberovky vyšli naraz ako dvoj CD.Žiaľ,nestalo sa.Táto kompilácia však ponúka napr. skladbičku Soon,vyňatú z kompozície Gates of delirium z albumu Relayer,ktorý majstrovsky spracúva Tolstého román Vojna a mier do hudobnej formy,album Going for the one je zastúpený hneď dvoma skladbami a rovnako je na tom aj komerčne úspešný album 90 125,z ktorého pochádza aj megahit Owner of a lonely heart.Toto CD mám v zbierke a baví ma z času na čas si takto "zacestovať" z roku 1969 až do roku 1987 a sledovať vývoj mojej obľúbenej skupiny.Koniec šesťdesiatych rokov predstavoval inú dobu,iný svet,inú módu,iné názory ako tomu bolo o dvadsať rokov neskôr.A tomu sa prispôsobovali aj hudobné trendy.Ako sa mení svet,mení sa aj hudba a sledovať toto všetko na ploche 65 minút je zaujímavé.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0437 s.