Pavlov's Dog - Pampered Menial (1975)

hejkal - 5 stars @ 07.04.2014

Debut Pavlov’s Dog nazvaný Pampered menial patrí do vzácnej skupiny takzvaných presvedčivých rockových baladických albumov, ešte aj keď ostro reže, tak má človek pocit blahodarnej masáže.

Julia ja s prehľadom najvýraznejšia skladba kapely. Rushovský spev, melodráma veľkofilmových rozmerov, vždy sa pri nej chvejem ako osika. A dramatická nálada sa albumu drží ako pijavica, Late November je toho dôkazom. Ak si myslíte, že náš udržaný premiér v prezidentskej kampani priveľmi naliehal, tak si vypočujte Song dance, to je naliehavosť! Veľkolepé staroveké bitky by sa mohli učiť, ako pôsobiť majestátne. Prvý raz sa objavuje aj drsnejšia gitara, čoby vražedná zbraň v rukách schopných rezníkov (muzikantov) a to som radšej nespomenul gniaviace husle alebo ubíjajúci klavír. Keď už som si nahral do oblasti zbrojného priemyslu, nasleduje takmer gýčová balada Fast gun. Spevák sa prekonáva, keby som chcel vyrobiť drámu z nočnej rozhlasovej inscenácie o lenivom západe slnka za horizont morskej hladiny kdesi v turistickej destinácii určenej na nevzrušujúce zaháľania, tak ho najmem. Ďalšia tvrďárňa Natchez trace mi pripomína Kansas, asi je to tými škrípajúcimi husľami. Kam sa hrabú dnešné sountracky k hollywoodskym produkciám o, vraj, gréckych povestiach a bájach, taká Theme from Subway Sue znie ako niečo, pri čom budú umierať galaxie a nie pár desiatok tisíc ľudkov. Episode sa snaží pôsobiť priam melancholicky, aj tieto intímne polohy zvláda kapela na jednotku. Preludin je taká takmer klasicisticky vyznievajúca vsuvka, nestratila by sa na nejakom artrockovom albume. Záver patrí „ixtej“ variácii na nadpozemskú pompu nazvanú Of once and future kings. Na okamih sa dokonca zmení na šprintéra v disciplíne beh s klavírom. Inými slovami, nemá chybu, právom uzatvára celé dielo.

Pavlov’s Dog patrí k tým kapelám, ktoré by si zaslúžili väčšie uznanie rockových más. A to platí aj o tomto neopakovateľnom debute.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.033 s.