Yes - Open Your Eyes (1997)

steve - 3 stars @ 26.10.2016

Proti všem - historický román Aloise Jiráska pocházející z roku 1893, který pojednává o boji husitů proti všem jejich odpůrcům. Proti všem - budu se svým názorem nejspíš stát v tuto chvíli sám somotinký v opozici ke všeobecnému názoru na desku Yes z devadesátého sedmého roku nazvanou Open Your Eyes. Ne že bych ji chtěl za každých okolností obhajovat, ale nechci ji ani smáznout. Sestava snů se u Yes sešla i nad touto jmenovanou nahrávkou, teda s jednou vyjímkou a to na místě kláves, za hádavého Wakemana přišel multitalentovaný Billy Sherwood.
Podle povrchního slechu se můžeme domnívat že se jedná o Stevovo a Johnovo album, ale řada kytar a vokálů je Chrisových, potažmo Billyho a tak to s tou demokracií nebylo u Yes tenkrát asi nejrůžovější.

Řada skladeb se povedla, řad z nich tvoří obyčejný průměr, na poměry kapely kalibru Yes rozhodně a tak si tu připadám trochu jako na houpačce, jednou nahoře, jednou dole. První trojice je úchvatná, obzvlášť zvonivá Open Your Eyes, zdobí ji krásné sborové vokály a kytarová příze S.H., do starých Yesáckých dob cestuju s Howem, Squirem a perfektně sezpívanými vokály v Universal Garden. K těm lepším přišoupnu taky chvílemi netypickou Man In The Moon, pannenskou From The Balcony, kterou utáhnou jen Jon A Steve a hlavně bombastickou Love Shine, jež atributy stylu Yes spojuje dokonale. I závěr s The Solution se taky povedl, až na tu hloupost s mezerami a časovou stopou. Zbytek o kterém se nezmiňuju, tolik nezaujme, nebo je to typická Sherwoodovina.

Na jednu stranu se mi deska zamlouvá, většina skladeb není špatných, přesto ji musím umístit až na konec řady jejich diskografie, za ni se vejdou jen první a poslední hrůzná sbírka, ta mi do mozaiky Yes nezapadadá vůbec, narozdíl od ní zmíňovaná Open Your Eyes atributy kapely nepostrádá. 3,5 hvězdy

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0328 s.