Pink Floyd - Animals (1977)

EasyRocker - 5 stars @ 26.09.2005

Nemohu si pomoci, ale tahle deska prostě patří mezi zcela zásadní alba nejen v intencích PF, ale rockové hudby vůbec, i když je pojatá pokěkud jinak než předchozí desky kapely. Kratičká Pigs on the Wing obklopuje tři dlouhé skladby, z nichž nejdelší Dogs z Gilmourova pera patří u mě mezi tři nejlepší skladby PF vůbec. Dave ji sice nenazpíval (vokály si vzal na Animals na starost Roger, ale myslím, že jeho hlas, ač není nějak zvlášť znělý, má tady své nenapodobitelné kouzlo), ale jeho kytara spolu s klávesami kouzlí v prostřední části zcela neuvěřitelné zvuky, vytí psů, kvičení prasat - poslechněte a uvidíte. Prostřední Pigs je dalším nesestřelitelným klenotem, varhanní začátek, do kterého se zapojuje baskytara a syrový kytarový riff, skladba pomalu roste a dominuje ji zemitý rytmus a Watersovo rozverné frázování. Uprostřed skladby sekunduje kytarové vyhrávce kvičení prasat, až z toho mrazí v zádech - drama na druhou. Sheep je na albu nejsvižnější skladbou, i přes komorní klávesové intro, ale pak se dá pozvolna do pohybu a s výjimkou několika pomalejších meziher ji klopotné bicí a drsná kytara dovedou až k extatickému závěru. Hra PF na Animals je vypjatá, syrová a neobvykle drsná a vévodí mu všemožné Gilmourovy kytarové vyhrávky, sóla, riffy, ostny a trny. Přestože Waters již přebíral v kapele roli absolutního vůdce, podmanivá hudba ve spojení s velmi silným textovým konceptem na motivy Orwellovy Farmy zvířat vytvořily na Animals jedinečný hudební celek. Něco, co už lze těžko zopakovat.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0383 s.