Yes - Union (1991)

Brano - 2 stars @ 14.03.2009

Keď sa stretne viac kohútov na jednom smetisku, zvyčajne to nedopadne dobre.Toto prirovnanie ma vždy napadne keď počúvam tento album.Začiatkom deväťdesiatych rokov boli totiž "yesáci" značne rozhádaní. Na jednej strane muzikanti okolo speváka Jona Andersona a jeho projektu ABWH(Anderson,Bruford,Wakeman,Howe) a na strane druhej bassgitarista Chris Squire, vlastník názvu skupiny YES a právneho know-how okolo toho.Takže obe tieto skupiny nahrávali nový materiál zvlášť, až niekoho napadla "prevratná" myšlienka zakopať vojnovú sekeru a zmieriť sa.Tak sa aj stalo a obe znesvárené skupiny spojili svoje "výtvory" a vznikol z toho v roku 1991 Union.Mimochodom, v tom istom roku ďalší Union zanikol ,a to Soviet union, čo bola mimoriadne dobrá správa a povedzme si otvorene, bolo už načase :-).Ale vrátim sa k meritu veci.Album Union je v celom kontexte tvorby legendárnej skupiny Yes jednoznačne najslabší, priam katastrofálny, aj keď to spočiatku tak vôbec nevyzerá.Hneď prvá skladba I would have waited forever je typicky yesovský rezký "otvarák" v štýle Your´s is no disgrace z Yes albumu, nie je veľmi čo negatívne vytknúť, paráda.Politická Shock to the system tiež zaujme,je celkom OK. Howeho akustická perlička Masquerade tiež neurazí. Za vrchol albumu považujem jednoznačne skladbu Lift me up ,ktorá má všetky pozitívne atribúty tvorby skupiny Yes ,najmä zborové vokály a mohotný hymnický refrén, z ktorého až mrazí. A text je tiež výborný. Nasledujúca Without hope... je posledná skladba na Union-e, ktorá sa dá ešte ako-tak počúvať, ak keď s prižmúrením oboch očí.Po tejto skladbe však kvalitatívna krivka prudko klesá až niekde hlboko pod bod mrazu.Zvyšných deväť skladieb považujem za to najslabšie čo kedy páni zo skupiny Yes nahrali. Nevýrazná, mdlá nuda,vypchávka, hudobný balast...Vždy to dopočúvam do konca len s najväčším sebazáporom. Pre zberateľov ,ktorí chcú mať toto CD vo svojej zbierke za každú cenu uvediem iba ako perličku fakt, že momentálne sa pôvodné vydanie od BMG-Arista nedá už nikde kúpiť ani objednať,takže takýto nešťastník je nútený dať za japonské vydanie nekresťanský peniaz.He,he to by som nikdy nepovedal,že raz sa stane moje šestnásťročné cd nevydareného albumu Union od BMG ešte zberateľskou raritou :-))).Blbá to politika hudobných vydavateľstiev!Moje hodnotenie je možno prísne,ale v prípade albumu Union sa jedná skutočne o veľmi nevyrovnané a nekompakné rozhárané dielo.Ešteže si to páni zo skupiny Yes u mňa čiastočne "vyžehlili" nasledujúcim albumom Talk.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0322 s.