Yes - Open Your Eyes (1997)

Brano - 2 stars @ 19.06.2009

Pred jedenástimi rokmi, počas môjho pobytu v UK ma práve táto hudba držala nad vodou. Dnes si túto platňu pripomeniem iba z nostalgie, asi tak raz za rok. V celkovom kontexte tvorby skupiny Yes by som Open your eyes hodnotil ako podpriemer. V dobe vydania, britské médiá tento album takmer odignorovali, pamätám si iba jednu zmienku v rádiu, že Yes vydali nový album a volá sa Open your eyes. Túto správu som počul zhodou okolností počas jazdy autom a oprávnene som čakal že pustia aspoň nejakú ukážku. Nestalo sa. Britské rádiá sú totiž kapitola sama o sebe. Nikdy som tam nepočul ani taký kvalitnejší britský pop, ako napr.Phila Collinsa, alebo trebárs Stinga. Samé teenegerské hity a pre mňa úplne neznámi interpreti a kapely. Ale vrátim sa k meritu veci. Po výbornom albume Talk sa definitívne porúčal Trevor Rabin, do kapely sa vrátil Steve Howe a klávesov sa čiastočne ujal Igor Khoroshew, ktorého umenie sa plne zaskvelo na nasledujúcom albume The ladder(1999). New state of my mind je celkom dobrý štart, skladba však pôsobí dosť ťažkopádne. Titulná Open your eyes s chytľavým refrénom v podstate neublíži, ale ani nejako zvlášť neoslní. V Universal garden aspoň čiastočne cítim to zasnené kúzlo a tajomno tak typické pre tvorbu skupiny v rokoch sedemdesiatych. No way we can loose mi v podstate nič nehovorí, pokus o silný hymnický refrén nevyšiel, celé je to mdlé, nemastné, neslané. Fortune seller je trochu dynamickejšia skladba, ale len tak na pol plynu. Nasledujúca Man in the moon sa síce rýchlo vryje do pamäti, ale rovnako rýchlo z nej aj vyprchá. Wonderlove je rozťahaná nuda. Akustická Andersonovka From the balcony je celkom milá a platí pre ňu to, čo som spomínal v prípade Universal garden. Love shine troško preberie poslucháča z driemot, ale celkovo nič moc. Predposledná Somehow,someday...Bože, to je otravná nuda! Najlepšia vec na tomto albume je práve posledná skladba The solution. Tak poviem vám, táto vec má skutočne šťavu! Jedna lastovička však leto nerobí a tak po nespočetných posluchoch posielam tento album do kategórie-len pre zberateľov a fanúšikov.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0341 s.