Captain Beyond - Captain Beyond cover

Captain Beyond / Captain Beyond (1972)

nowhere_man | 5 stars | 22.05.2010 | #

Tak tento album mi doslova vytrel uši. Je to jeden z počinov, ktorý ma prekvapil, napriek tomu, že som si myslel, že už ma v rockovej hudbe nič neprekvapí. Aký som rád, že sa tak často mýlim v tomto... Captain Beyond je skupina, ktorú som skúsil vypočuť kvôli Rodovi Evansovi, ktorý sa mi veľmi páčil v Deep Purple. A debut Captain Beyond je majstrovským dielom svojho žánru. Pritom tom má nejakých 36 minút, ale tých nápadov a zmien, čo tam je, by iným stačilo aj na viac albumov. Tento album má neskutočnú atmosféru, a čo ma ešte dostalo bolo bubnovanie Bobbyho Caldwella, čo ten tam stvára, tie prechody a iné veci, to je jednoducho krása, každé rockerské srdce zaplesá do rytmu. Album bez jedinej chybičky, absolútna povinnosť počuť všetkým rockerom. A skladby? Opäť jeden z počinov, ktorý má najväčší zážitok ako celok. Ale keby som mal vybrať zopár favoritov, tak to budú... alebo nie, naozaj je to bomba ako celok. Prvé tri skladby v jednej suite - to je priam neskutočný zážitok. Tak isto štvrtá a piata, no a zvyšok je opäť jedna dlhá suita, v ktorej je všetko dokonalé (najviac sa mi páči asi Frozen over, ale len o chlp). Captain Beyond od Captain Beyond je ukážkou kvalitnej hudby a som rád, že som sa k nej dostal, pretože nie je to až také známe.

PS: vo vynikajúcej knihe Dave Thompsona - Deep Purple: Smoke on the water sú aj rôzne projekty mimo Deep Purple. Príjemne ma prekvapila história kapely Warhorse rozpísaná na tri strany. Čo ma však veľmi sklamalo bolo, že jediný projekt členov Deep Purple, ktorý bol odfláknutý, bol práve Captain Beyond - len dve vety v jednom odstavci. Myslím, že táto kapely si zaslúžila minimálne spomenúť debutovú platňu.

» ostatní recenze alba Captain Beyond - Captain Beyond
» popis a diskografie skupiny Captain Beyond

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0328 s.