Genesis - From Genesis to Revelation cover

Genesis / From Genesis to Revelation (1969)

nowhere_man | 3 stars | 21.03.2011 | #

Genesis - moja najobľúbenejšia kapela z kategórie progrock, hoci nedá sa až tak zaškatuľkovať. Ale obdobie s Peterom Gabrielom za mikrofónom je pre mňa vrcholné z hľadiska progresívnej scény a aj môj top (bez ohľadu na moju lásku k Pink Floyd, Yes či King Crimson). Pritom kapela začínala inak, než ju pozná väčšina ľudí. Ale prvý album From genesis to revelation je prehliadaný neprávom. Ja som mal zrejme to šťastie, že som ho počul ako prvý od Genesis, takže som bol viac menej nezaujatý neskoršou tvorbou (hoci som poznal od Genesis klasické hity z obdobia Phila Collinsa za mikrofónom). Skladby na tomto albume nie sú zlé, niektoré priam vynikajúce. Ale je pravda, že mnohým uškodili orchestrálne dohrávky, ale naopak, niektoré si bez nich neviem predstaviť. A rád by som teda spomenul tie klenoty, ktoré stoja za vypočutie: Where the sour turns to sweet je nádherná melodická skladba, In the beginning je skvelá takisto, len už pritvrdzuje a vrchol "tvrdosti" je v skladbe The Serpent s vynikajúcim riffom. Ďalej je veľmi pekná skladba na zamyslenie Am I very wrong? a jeden z vrcholov albumu predstavuje The Wilderness s chytľavým refrénom "Music, all I hear is music!". A nedá mi nespomenúť ešte The silent sun, ktorá vyšla aj na singli. Ono je zaujímavé, že singlovky z tohto obdobia sa mi zdajú lepšie, môžte posúdiť, kto má bonusovú verziu, kde sú: skvelá zadumaná That´s me, ktorá je moja najobľúbenejšia skladba Genesis s obdobia pred Trespass, melodická A winter´s tale a ďalší skvost One eyed hound. Celé hodnotenie uzavriem svojou subjektívnou mienkou, že všetko, čo urobili s Peterom Gabrielom, je od Genesis skvelé, vrátane tohoto albumu, a napokon to isté si myslím aj o Gabrielových sólových albumoch. Dal by som 3 a pol, ale zaokrúhlim nadol.

» ostatní recenze alba Genesis - From Genesis to Revelation
» popis a diskografie skupiny Genesis

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0322 s.