Uriah Heep - Return To Fantasy cover

Uriah Heep / Return To Fantasy (1975)

nowhere_man | 4 stars | 15.07.2011 | #

Return to fantasy pre mňa znamenalo čiastočne naozaj návrat k fantázii rannej hudby Uriah Heep. Chvíľu som rozmýšľal aj nad tým, že by som dal plný počet, ale zas musím uznať, že prvých šesť albumov je dokonalých... Ale určite je toto album pre mňa lepšie ako Wonderworld a keby sa dalo, dám 4,5 hviezdy. Ale k hudbe. Úvodná Return to fantasy je starý dobrý Uriah Heep. Je tam všetko, čo od kapely očakávam - tajomno, napätie, skvelé vokály. Bez debaty jedna z najlepších skladieb kapely. Shady lady je práve jedna zo skladieb, ktoré mi až tak nesadli, hoci nemám jej čo vyčítať. Devil´s daughter tiež trošku zaostáva, ale jej rytmus sa mi veľmi páči. Ale, potom príde moja najobľúbenejšia skladba albumu Beautiful dream. To je úžasná skladba, tajomná, priam až záhrobná. Z Byronovho spevu normálne sála záhrobie a keď jačí, je to ako keby jačal sám diabol. A tie kľudné pasáže sú úchvatné... Prima donna je veľmi príjemná uvoľnená skladba, ktorá mi prinesie vždy uvoľnenie po predchádzajúcom songu. Potom prichádza You turn to remember, taká rozšafná skladba, ktorá neurazí. Showdown už šlape ako hodinky a ja opäť cítim starého ducha Uriah Heep. Potom tu máme Why did you go, nádhernú a trochu posmutnelú baladu s krásnymi vokálmi a precíteným hlasom Davida Byrona. A záverečná Year or day patrí podľa mňa medzi najvydarenejšie závery albumov Uriah Heep. Opäť tu rezonuje starý duch kapely. Na bonusoch môžeme nájsť dve B-strany singlov Shout it out a The time will come. Obe skladby sa mi páčia, sú to vydarené rockové veci, ktoré kľudne mohli byť na albume. Každopádne, Return to fantasy má vynikajúce skvostné skladby, ktoré sa však striedajú so skladbami, ktoré u mňa až tak nezabodovali. A tak nakoniec si aj tak myslím, že tie štyri hviezdy sú akurát.

» ostatní recenze alba Uriah Heep - Return To Fantasy
» popis a diskografie skupiny Uriah Heep

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0373 s.