Porcupine Tree - In Absentia cover

Porcupine Tree / In Absentia (2002)

gendel | 4 stars | 24.07.2004 | #

Zatím posledním Wilsonovým příspěvkem, In Absentia je trochu přímočařejší, tvrdší záležitost oproti předchozí tvorbě. Tentokrát se nám Steve snaží přiblížit co se odehrává v hlavě všech těch masových vrahů, násilníků a jiné spodiny společnosti.

Úvodní Blackest Eyes je klasický rockový song, který slouží jako seznámení posluchače se směrem, kterým se bude PT udávat. Trains je oproti tomu poklidná, melancholická skladba, která je velmi radio friendly. V Lips Of Ashes se deprese dvojnásobí, hudebně se vrací do dob inspirovaných kapelou Pink Floyd. Sound Of Muzak pojetím navazuje na Trains, obsahuje mimo jiné pěkné sólo. Gravity Eyelids je jedním z vrcholů alba, sám Richard tento song označuje jako to, o čem Porcupine Tree je. Zpočátku pomalá syntetizátorová salva a sladký Wilsonův hlas, posléze změna nálady a nástup tvrdých riffů. Wedding Nails udělá člověku radost ve chvílích, kdy potřebuje něčím vzteky třísknou o stěnu; od začátku se tu nešetří energií a jde se rovnou na věc. Zhruba v polovině nastupuje intermezzo a poté se najede na staré koleje. Prodigal je návratem k věcem dřívějším, circa Stupid Dream. Epické .3 je dalším highlightem In Absentia, nic víc netřeba říkat. The Creator Has A Mastertape je temnou a zvláštní zvrhlostí, dobře zapadající do celkového konceptu alba, jedná se u mě však o snad nejméně poslouchanou skladbou. O Heatattack In A Layby platí to samé co o Prodigal, čili o připomínku na časy minulé. Strip The Soul je spolu s Blackest Eyes reprezentativní skladbou In Absentia. Text "This Machine, is there to please, strip the soul, kill them all" spolu s agresivní a chvílemi 'opatrnou' hudbou dávájí jasně najevo, o co tu kráčí. Existuje také videoklip, který si můžete stáhnout na oficiálních stránkách Porcupine Tree - >> odkaz který rozhodně stojí za to. Konečnou je tu Collapse The Light Into Earth, ve které hraje symfonický orchestr; hudba se zde stupňuje výš a výš, dokud nedosáhne vrcholu a poté zhroutí.
Celkově nelze In Absentia nedoporučit, hlavně těm, kteří nejsou s tvorbou Stevena Wilsona dosud seznámeni.

» ostatní recenze alba Porcupine Tree - In Absentia
» popis a diskografie skupiny Porcupine Tree