Uriah Heep - Salisbury cover

Uriah Heep / Salisbury (1971)

Caravello | 5 stars | 27.02.2005 | #

SALISBURY
Naprosto unikátní záležitost!Absolutně nejlepší album skupiny Uriah Heep.
Úžasnej bombastickej nástup - tvrdý kytary a ječivý Byronův výkřik zahajuje jedno z nejlepších -ba přímo jedno z učebnicových alb hardrockové historie vůbec.Bird Of Frey je nadupaná až po samý závěr a na řadu přichází pomalá The Park.Lehounce zahraná i zaspívaná,pomalá,tichá,ale nelze ji přeslechnout.Další věc těžce rozjetá Time To Live,patřící k nejlepším skladbám Uriah Heep - prostě skvost "bigboš" jak má být.Lady In Black,snad nejslavnější záležitost kterou kdy skupina nahrála.Tu jsem znal snad ještě dřív než samotný Uriah Heep.Na tancovačkách jí hrála kdejaká kapela a kdekdo ji zpíval při kytaře.Ale odpíchnem se dál High Priestess s parádním sólem až do samýho závěru.Poslední těžce obávaná Salisbury,věc kterou jsem kdysi vynechával,dnes považuji za absolutní špičku.Skupinu doprovází orchestr.Tehdy dost nezvyklá věc,ale tento záměr je přímo úchvatný.Začátek s dechovými nástroji,Uriah Heep se postupně přidávají a výbušnost na sebe nenechá dlouho čekat.A když se přidá i D.Byron,tak už snad nikdo nezůstává na pochybách,že se jedná o opravdový pilíř tvorby Uriah Heep.Perfektně promyšlená kombinace a souhra orchestru a hardrockové skupiny.Šestnácti minutová skladba ve které se nenudíte s nádherným kytarovým sólem z pozadím dechové sekce.Myslím že tato věcička by měla být(pokud už se tak nestalo)zvěčněna na DVD i s orchestrem.Určitě by to stálo za to,obzvlášt v dnešní době,kdy jsou dá se říct v trendu orchestrové doprovody různých kapel.Nutno však vyzdvihnout,že u Uriah Heep se v tomto případě nejedná o trendovou záležitost,ale o originální věc.Zkrátka,na tomto albu nenecházím jediný slabý místo.Je to absolutní špička.

» ostatní recenze alba Uriah Heep - Salisbury
» popis a diskografie skupiny Uriah Heep

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0363 s.