Pink Floyd - Echoes, The Best of Pink Floyd cover

Pink Floyd / Echoes, The Best of Pink Floyd (2001)

Jan Šimek | 4 stars | 14.10.2008 | #

Inu, bylo toho tady řečeno dost, ale téměř s ničím nemůžu souhlasit. Nikdy jsem nebral výběry a kompilace the best of tahání peněz z lidí. Nikdo nikoho nenutí si to kupovat. Pokud někdo nadává, že někdo udělal další best of a že jsou to "vyhozené prachy", ať to nekupuje, co my s tím tady. Podceňuje se ale ve výběrech jedna podstatná věc. Mysleme na ne skalní fanoušky, třeba konkrétně Pink Floyd, kteří si nebudou shánět, natož dnes kupovat všechna CD a nebudou to prožívat jako někteří z nás. Jim ke štěstí stačí Wish You Were Here, pár hitovek ze zdi, Money, See Emily play a podobné věci. Pro ty mají tyto výběry smysl. Já když se zajímám o nějakého interpreta a mnoho od něj neznám, vždy začínám pátrat po nějakém výběru. Uznejte že jde o dobrý začátek seznámení se třeba s danou skupinou či zpěvákem. Představme si, kdyby PF nikdy žádný výběr neudělali a někdo by začal třeba albem Ummagumma se dostávat k Pink Floyd. Ruku na srdce, těžko by ho to asi velmi zaujalo, když by ze začátku nevěděl co čekat. Myslím si, že jednou za čas udělat takové malé ohlédnutí za to, co jsem jako zpěvák či co jsme jako skupina vytvořili, není k zahození. A navíc, copak Floydi mají těch výběrů tolik ? Když pomineme Relics, kde najdeme i nealbové tracky, tak v podstatě výběr Echoes vylepšuje a doplňuje stařičkou "kolekci velkých tanečních písní". Sestava se mi líbí. Samozřejmě každý si může píchnout - a kde je Run Like Hell ? A kde je tohle, tamleto ? A řada z nás fandů vyrukuje i se skladbami, které by se tam snad nikdy neobjevili. Možná bych také někde volil jinak, u Final Cut by se mi víc líbila Not Now John apod. Ale i tak je výběr velmi dobře postaven. Zkrácené verze některých věcí mi nevadí, protože tak chválená Echoes je pro mne na albu, nezlobte se, nudně dlouhá. A takové ty názory - jak můžou z konceptu The Wall vytrhnout Another Brick In The Wall II ? A na koncertě vám snad kvůli této písni přehrají celé dvojalbum nebo co ? Na koncertě máte také v podstatě výběr písniček a stěžuje si někdo, že PF zahráli např. Wish You Were here jako jednu písničku a ne celé album ? Opravdu nevím oč jde a pokud někdo řekne, že jsem nepochopil Pink Floyd, tak já se podle toho zařídím. Buď nebudu poslouchat jeho anebo Pink Floyd, ale jedno z toho si určitě zvolím a vyberu. Kupř. mně jde hlavně o písničky. Když mám naladu si poslechnout song Another Brick..., proč hned kvůli tomu sahat po celém albu The Wall...?

» ostatní recenze alba Pink Floyd - Echoes, The Best of Pink Floyd
» popis a diskografie skupiny Pink Floyd

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0364 s.