Uriah Heep - Fallen Angel cover

Uriah Heep / Fallen Angel (1978)

catcher | 2 stars | 30.01.2010 | #

Třetí a poslední placka s Luciferem. Pro mě téměř na úrovni Firefly a tedy mnohem lepší než předchozí hrůza Innocent Victim. Nicméně výhrady k soundu zůstávají-zase FM poprock na hony vzdálený legendárním albům s Byronem. Přestože se jakoby "zajeli" v tomto personálním obsazení (tahle třetí společná deska na mě působí nejvyrovnaněji zhlediska produkce, dobře zaranžovaná, prostě "šlape". Od úvodní Woman of the Night jedou ve slušném rytmu (i Pavouka zde beru na milost), v dusavé Falling In Love Ken připomíná své lepší roky,jeho další rock'n'roll moc nemusím, stejně jako Lawtonovu kytarovou Put Your Lovin' On Me. Následující věc je asi nejprovařenější z celého alba (vyšla i na singlu a měla celkem ohlas). Druhá strana alba začíná další krátkou, ale docela svižnou Hensleyho jízdou Whad'Ya Say (jen ta barva kláves... kdo jednou propadl starším deskám UH, ten se s tím nikdy zcela nesmíří). Bolderova Save It je zcela z jiného těsta a je zde jen do počtu, ba co víc, myslím že zavazí. Lehký popěvek s akustickými kytarami Love or Nothing je vcelku příjemný, stejně jako Lawtonova přitvrzená I'm Alive. Závěrečná titulní skladba tentokrát není tak rozmáchlá, jako na Firefly, jde o lehce pompézní poprock, který nikoho neurazí...ale ani neuvede v nadšení, zejména majitele desek z let 7O-76.
Fallen Angel - 2,5 zaokrouhluji ale dolů.
Pokusil bych se teď o souhrnné hodnocení tří společných pokusů UH&Lawton. Já vím, že úroveň, nastavená kapelou (a řekněme objektivně, že hlavně Kenem) zejména v letech 1972-73 se nedá udržovat donekonečna, ale tenhle line-up prostě nevyšel, a přes vcelku solidní úroveň některých skladeb už to nejsou Uriáši v pravém smyslu toho jména. O podobě "Byronových" skladeb, zpívaných na koncertech Lawtonem ani nemluvě. Prostě se ukázalo, jak silná individualita a s jakým vlivem a přínosem pro kapelu David byl. S jeho odchodem něco nenávratně skončilo, protože prostě nešel nahradit. Nicméně alba stojí pro skalní fandy UH, resp. Kena Hensleye za pozornost pro občasné světlé okamžiky. Ovšem pokud bych měl sestavit Top Ten z alb kapely, rozhodně se do něj nic, co vyšlo po odchodu Byrona, prostě nevejde.

» ostatní recenze alba Uriah Heep - Fallen Angel
» popis a diskografie skupiny Uriah Heep

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0342 s.