Black Sabbath - Never Say Die! (1978)

moonySK - 3 stars @ 15.01.2012

NEVER SAY DIE!

Ako sa vyvíja všetko živé, tak sa vyvíjala aj hudba Black Sabbath. Tento fakt som nevedel donedávna prijať, pretože som si myslel, že Sabbath tvoria podladené Iommiho riffy (prajem mu mimochodom všetko dobré a rýchle vyliečenie), Wardove tlmené bubny a Geezerove nekonečné basové linky (Osbournov spev sa od albumu Paranoid veľmi nevyvíjal, alebo aspoň ja som to nepocítil)...ale skutočnosť bola iná. Tony hrá vo väčšine piesní v E-tuning, Bill Ward už nemá pod blanami uteráky alebo handry a Geezer už hrá viac-menej predvídateľne. K tomu všetkému prispieva perfektná hra na klávesy od Dona Aireyho.

Tieto fakty Black Sabbath podľa zástupu "fanúšikov" na ich hudbe veľmi neprospeli, ale prečo nie...? Prvá Never Say Die je veľmi roztopašná, až z nej mám pocit ako keby sa v žilách hudobníkov po albume Technical Ecstasy objavila nová krv. Ďalej príchádza perfektná pieseň Johnny Blade so zábavným textom a taktiež peknou syňtákovou predohrou. Prichádza prvý zlatý klinec albumu, a to pieseň Junior´s Eyes, ktorá ma svojou atmosférou konečne vtiahla do albumu a začal som nerozumieť tomu, ako som tento album mohol tak dlho odmietať. Viac-menej známa singlovka A Hard Road ma veľmi neprekvapila, zato som si pri nej spieval a húkal pri nekonečnom fade-out vetu AAAAAAAAALWAYS A HAAAAAAAARD ROAAAAAAAAD :). Druhá strana začína celkom peknou piesňou Shockwave. Air Dance je veľmi zaujímava pieseň, ktorú keby naspieval niekto iný ako Ozzy tak by som určite nepoznal že je to Black Sabbath. Páči sa mi však koniec piesne - swingový rytmus so syňtákovo-gitarovým sólom. A prichádza najlepšia pieseň albumu Over to You, ktorá je väčšinou ľudí podcenovaná a prehliadaná, ale ja si myslím že by sa uplatnila aj na opuse ako Sabotage alebo na predošlej Technical Ecstasy (tam by len pomohla). No a záver albumu? Patrí zvláštnej dvojskladbe Breakout/Swinging the Chain ktorej veľmi nerozumiem a tak uberá na mojom hodnotení - mám pocit, že bola vytvorená pre minutáž (hlavne Breakout) a už vôbec nechápem zaradenie dychovej sekcie. Swinging the Chain je naspievaná Wardom, ktorý nemá vôbec zlý hlas ale pieseň ako sama o sebe je nezáživná a nemyslím si, že Sabbathi s Ozzym mali horší záver albumu. Škoda.

Každopádne sa mi tento album pozdáva a myslím si, že si moje hodnotenie 3 a pol hviezdy úplne zaslúži. Musím však zaokrúhliť nadol, pretože albumu Sabbath Bloody Sabbath som dal štyri a je oveľa lepší ako Never Say Die.

3,5

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0385 s.