Pink Floyd - A Saucerful of Secrets (1968)

zdenek2512 - 5 stars @ 20.12.2022

A Saucerful Of Secrets (Talíř plný tajemství) patří k prvním deskám od Pink Floyd, které jsem slyšel a měl nahrané krátce po koupi magnetofonu B400. V Melodii tehdy psali o skupině v superlativech, ale já jsem v té době preferoval něco úplně jiného (Deep Purple, Led Zeppelin, Uriah Heep), tohle bylo ve všech směrech jiné. Za nedlouho jsem si nahrál výběr Relics a s ním jsem začal poslouchat i tuhle desku. Tehdy jsem hudbě Pink Floyd propadl.

K téhle desce patří postupné odcházení Syda Barretta a jeho nahrazení Davidem Gilmourem. Na albu hrají oba, ale není nikde napsáno, kdo ve které skladbě. Ke koncertům Pink Floyd patřila okázalá světelná show, možná z těchto důvodů se první skladba jmenuje Dejte tam více světla (Let There Be More Light), následující skladbu Remember A Day složil Rick Wright a najdeme ji i na výběru Relics. Set The Controls For The Heart Of The Sun jsem si tehdy hodně oblíbil, patří k prvním kosmickým skladbám plná tajemných zvuků a zpěvu, který přechází do tajemného šepotu. Závěr první strany desky je písnička Corporal Clegg. Druhá strana začíná titulní skladbou, která je podle mě asi to nejlepší,co skupina do té doby vytvořila, je to opravdu talíř plný tajemství se vším všudy. Syd Barrett se s námi rozloučí skladbou Jugband Blues, ve které zpívá „jestli si myslíte, že tady jsem, tak já vám v tom udělám jasno, protože tu vlastně nejsem“, tohle byl obraz jeho duše zničené drogami. Roger Waters prosazoval tehdy vesmírné symfonie na úkor písničkaření Syda Barretta a na téhle desce se mu povedl kompromis.

Já mám tyhle desky z počátků Pink Floyd hodně rád a proto moje hodnocení je pět hvězdiček.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0315 s.