Yes - Close to the Edge (1972)

Brano - 5 stars @ 31.08.2009

Pred týmto hudobným veľdielom prechovávam takú úctu, že keby bolo v mojej moci asi by som vydal všeobecnozáväzné nariadenie rovnajúce sa ústavnému zákonu, ktoré by prikazovalo počúvať Close to the edge v pozore a súčasne so salutovaním! Ako keď znie štátna hymna, pretože Close to the edge považujem ja osobne za univerzálnu artrockovú hymnu celej galaxie. Áno, stál by som v pozore a salutoval by som napriek tomu, že som hrdý držiteľ modrej knižky, ktorú vydalo ministerstvo federálnej obrany ČSSR, teda nevojak a totálny pacifista (a podľa mnohých ani nie chlap). Pre mlaďasov vysvetlím, čo to bola modrá knižka. Šťastný držiteľ tejto knižky nemusel ísť na dva roky povinne niekde na druhý koniec republiky a tam sa nechať ponižovať a šikanovať od tzv. mazákov a ďaľších podobných zelenomozgových mutantov a lampasákov, ktorí by sa v civilnom živote uplatnili asi tak ako brusič kolieskových korčulí. Ja som tie dva roky slobody využil na oveľa príjemnejšie činnosti... napríklad na počúvanie skupiny YES a ich geniálneho diela Close to the edge. Samozrejme že si to treba vychutnať na dobrej hifine a nosič by mal byť tiež solídny. Možno by bolo ideálne japonské CD, ale finačne mi to zatiaľ nevychádza. Vlastním remaster od Rhino record v papierovom obale a zvuk sa mi zdá lepší ako u predošlého remastru, povedal by som že "kapánek" je ostrejší a dynamickejší, čo u tohto diela vôbec nie je na škodu. Jediná nevýhoda je, že s papierovými obalmi musíte zaobchádzať veľmi opatrne a šetrne ak samozrejme nechcete mať z toho za nejaký čas šalátové vydanie.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0386 s.