Beatles, The - Abbey Road cover

Beatles, The / Abbey Road (1969)

Caine | 5 stars | 10.10.2010 | #

Je 24 minut po půlnoci, na Lennonově zdi přibylo několik přání, mírů a lásek. Byl jsem tam asi v šest a jen dvě holčiny s květy ve vlasech tam malovaly pestrobarevné přání pro Johna. Vypadá to, že hlavní nával přijde asi až v prosinci....
U Beatles platí doslova co album, to převratné dílo. Samozřejmě, že každý si najde, co se mu líbí víc a co míň, ale to na tomto faktu nic nemění. A Abbey Road(beru ho jako poslední) je podle mého to nejrozmanitější, co kdy vytvořili. Různorodé hudební obzory a cítění každého ze členů se nejvíce projevily právě tady. Spolu s tím je zde ale pořád patrný odkaz na jejich dřívější tvorbu, takže člověk pozná, že jsou to oni, ačkoliv nálady některých písniček jsou naprosto odlišné od většiny jejich předcházejících počinů.
Od klasické Come Together až po neuvěřitelně energicky nabitou Oh! Darling jsou to nálady, které od Beatles známe. Později ovšem přijde I Want You a první strana končí jakoby v záchvatu nadrženosti a nejspíš i zoufalého sebeukájení... tak mi to alespoň připadá... A pak asi nejgeniálnější moment z alba, naprosté odlehčení, jako by ta hudba říkala "Vykašli se na to, hoď se do pohody a užívej si klidu a svobody". Ve spojení s předešlou skladbou má Here Comes the Sun ještě daleko větší hloubku a člověk si ji ještě víc užije. Because stojí jako poslední samostatná věc, krásná a zamyšlená skladba... Dál lze poslouchat pouze v celku, skladby nádherně navazují, za zmínku stojí určitě první vyvrcholení She Came In Through... a hned potom samozřejmě Golden Slummers s pokračováním Carry that Weight.
To nejlepší zakončení, jaké mohli Beatles nabídnout. Poslední vydechnutí, poslední společná práce, ikdyž věřím, že to muselo být těžké, protože každého v té době už zajímalo něco úplně jiného... a přesto z toho vzniklo něco tak úžasného... 5

» ostatní recenze alba Beatles, The - Abbey Road
» popis a diskografie skupiny Beatles, The

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0329 s.