Radiohead - The King of Limbs cover

Radiohead / The King of Limbs (2011)

Deadmonkey | 3 stars | 06.07.2011 | #

Proč poslední dobou recenzuji pouze alba, která jsou na hranici progresivity v tom nejužším slovasmyslu? Právě proto. Sám jsem si dlouho myslel, že nejnovější "progresivní" skupiny jsou v podstatě jenom někým, kdo studoval hudbu velikánů (Yes, Genesis,...) a pak ji přetvořil do modernější podoby. Tento přístup mně moc neimponoval. Co je na tom progresivního? Není to spíš regrese? A proto jsem přivítal objev několika nových subjektů na hudební scéně. Mezi ně patří i Radiohead, polemika o jejich progresivitě se objeví téměř pokaždé, když jsou někde zmíněni.

O tom, jaký s nimi mám problém jsem psal i v ostatních recenzích, ale zde to uvedu na pravou míru: Vadí mně, že se z nich stal symbol dnešních intelektuálů. Když chce dnes někdo vypadat, že není hlupák a zároveň uvažuje nezávisle na předchozích generacích, tak si do svého profilu (většinou na Facebooku, Twitteru nebo podobně) napíše, že poslouchá Radiohead. Otázkou zůstává, do jaké míry je si toho samotná skupina vědoma a využívá toho. Nevím, netroufám si soudit, ale občas v jejich hudbě záblesky něčeho podobného cítím.

Teď už k albu. King of Limbs je jakýmsi podivným mixem ambientu, elektronické hudby a rocku. Středobodem skladeb nejsou úderné riffy, ale působivé zvukové scenérie. Nedovedu posoudit, do jaké míry jsou v tomto směru původní, protože elektronickou hudbu neposlouchám, ale musím říct, že tato směs funguje velmi dobře. Radiohead zde vytváří opravdu hutnou atmosféru, která může být depresivní, inspirativní, nebo všechno zároveň.

Proto vřele doporučuji poslech. Vím, že to pro nikoho nebude lehké, já sám jsem se tomuto albu zuby nehty bránil, seč jsem mohl. Po kapitulaci jsem však zjistil, že jsem se bránil zbytečně. Nejede sice o žádnou revoluci, ale jako 38 minutová "rozšiřovačka obzorů" tato deska poslouží dokonale.

» ostatní recenze alba Radiohead - The King of Limbs
» popis a diskografie skupiny Radiohead

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0353 s.