Yes - Open Your Eyes cover

Yes / Open Your Eyes (1997)

TomKas | 2 stars | 21.09.2011 | #

Když v roce 1994 Yes vydali Talk, definitivně jsem se do téhle kapely zbláznil. Tu desku znám dokonale snad i pozpátku. V té době jsem ale mohl pouze snít, že je kdy vůbec naživo uvidím. Sen se mi splnil až na sklonku roku 1997, kdy mi v uších ještě doznívalo nádherné Keys To Ascension 2 a na trhu se poněkud nečekaně objevila další nová deska s názvem Open Your Eyes. Zatímco na KTA 2 Yes zavzpomínali na starou dobrou tvorbu a tu v podstatě oprášili i na studiové části Keys, Open Your Eyes kromě personální změny na postu klávesáka přineslo i změnu v hudbě samotné. Rozmáchlé vrstevnaté kompozice byly vystřídány krátkými melodickými písničkami. V té době se na oficiálních stránkách Yes objevila téměř neuvěřitelná informace. Yes budou 28. března 1998 koncertovat v Praze! Tak jsme se přeci jen dočkali!
Pokud je v mých uších nebo přesněji řečeno vzpomínkách Open Your Eyes nečím vyjímečné, je to právě díky tomu, že v rámci stejnojmennéo turné jsme skupinu viděli naživo také v našich zeměpisných šířkách. Krásný koncert v k prasknutí nafouknuté Sportovní hale na pražském výstavišti. Kapela byla neuvěřitelná. Energie jen sršela, k tomu výborná zadní projekce promítaná na plátno za kapelou, dodávala celému vystoupení dynamiku.
Album samotné není špatné, ale v porovnání se zbylou tvorbou jednoduše neobstojí. Přitom začátek desky zní slibně. Úderná New State Of Mind, ve které se nápaditě proplétají dvě baskytary, titulní Open Your Eyes a především zasněná a nádherná Universal Garden. Zbytek písní padá do šedého, někdy bohužel nudného průměru až na křehkou From The Balcony a skvělou závěrečnou The Solution.
Co je nutné na albu vyzvednou jsou stoprocentně čisté a vynikající vokály, které je možné si vychutnat i v závěrečném mixu fragmentů všech písní, který po asi minutové pauze následuje po odehrání poslední The Solution.
Open Your Eyes je hezké písničkové album, na kterém najdeme i pár vyvedených kousků. Zbytek je ale už bohužel slabší záležitost.
Deska asi nenadchne, na druhou stranu si však myslím, že ani neurazí.

» ostatní recenze alba Yes - Open Your Eyes