Europe - Start From the Dark cover

Europe / Start From the Dark (2004)

Mohyla | 4 stars | 31.08.2012 | #

Europe - Start From the Dark
To musí byť nejaký omyl! Čo mi to sem zabalili! Takéto reakcie si viem predstaviť pri vypočutí prvých tónov tohto albumu, ak si ho pustil priaznivec Europe s očakávaním, že skupina bude po obnovení pôsobenia pokračovať v zabehaných koľajach. Ani náhodou! Pripadá mi, ako keby skupina pauzu v muzicírovaní vyplnila pobytom niekde pri vysokých peciach a pretavila svoj tvorivý potenciál do tvrdej ocele a z toho vyplývajúceho nového, tvrdého výrazu. Proces legovania sa najviac dotkol speváka a gitaristu. Predchádzajúca tvorba naondulovaných mladíkov je oproti tejto novej kapitole puding, no a ako ukázali nasledujúce roky, touto doskou začína obdobie prirodzeného, živočíšneho, plnokrvného a nekompromisného hardrocku. Ale teraz vážne! Tvorba skupiny sa mi pozdávala aj v prvom období, ale tento prerod v hardrockových dravcov ich v mojich očiach posunul o triedu vyššie.
Album obsahuje jedenásť vydarených hardockovíc v rôznych tempách. Spomeniem rýchlejšie úvodné Got To Have Faith a Start From The Dark, strednotempové Wake Up Call a pomalšie Wake Up Call a Roll With You. Sú charakterizované temným, plným zvukom gitár v sprievodných rifoch, šťavnatými, vypracovanými sólami pána Noruma, šľapajúcou rytmikou a charakteristickým spevom Joey Tempesta. Ako drobný nedostatok vidím slabé využitie klávesových nástrojov, robia len „krovie“, bez toho, že by sa dostali k niečomu výraznejšiemu. Na druhej strane, nie je každý klávesák pán Lord, že? Posledná dvanásta skladba Settle For Love je z iného súdka, využíva akustické nástroje, je jemná, páni pamätali aj na slečny s citlivými povahami, je to niečo pre ne.
Album, ktorý vyšiel po trinásťročnej prestávke je pre mňa príjemné prekvapenie, hardrock skupine svedčí, album odporúčam všetkým priaznivcom klasického hardrocku, hodnotím 4 ****.

» ostatní recenze alba Europe - Start From the Dark
» popis a diskografie skupiny Europe