Genesis - From Genesis to Revelation cover

Genesis / From Genesis to Revelation (1969)

diesbies | 3 stars | 22.09.2012 | #

Debutové album skupiny Genesis se mi dostalo do rukou ( a do uší ) až někdy v druhé polovině 80. let, kdy už jsem dávno propadl kouzlu jejich skvostů jako Nursery Cryme, Foxtrot, Trespass atd. Albu předcházela nepříliš lichotivá pověst, díky tomu jsem k němu zpočátku přistupoval s jistou nedůvěrou. Ale naštěstí to taková katastrofa není. Ačkoliv zde postrádám takovou tu drsnější, černěhumornou genesisovskou polohu (jak hudební, tak textovou), kterou miluju, a všechno je to protkáno medově sladkými smyčci, musím ocenit, že Peter Gabriel tu zpívá opravdu neuvěřitelně vyzrále a profesionálně (nejen vzhledem ke svému věku, ale i vzhledem k nepříliš velkým zkušenostem s prací ve studiu atd.), že kapela je poměrně velice slušně sehraná (možná ty bicí nejsou vždy úplně dokonalé) a že hudba i texty jsou celkem v pohodě.
Jak už jsem naznačill, celkem bych oželel přidání smyčců na úkor tvrdší, rockovější kytary- ale u debutových alb, kdy je kapela zatím jen tvárnou, poddajnou hmotou v představách producenta (zde jakéhosi Jonathana Kinga), který nejlíp ví, jak by co mělo být a znít, je běžná praxe ignorovat představy samotných tvůrců- muzikantů (i když po letech v jednom rozhovoru Banks (nebo možná Rutherford?) přiznal, že tehdy hodně ujížděli na Bee Gees, ke kterým se toto album stylově dost blíží).

Zkrátka- tohle album si pouštím tak 2x až 3x do roka, někdy ani to ne. Nijak mě neuráží, ale ani nijak zvlášť nebaví. Za nejlepší kousky považuji „Silent Sun“, „In The Wilderness“, „In Hiding“ a „One Eyed Hound“ (ta samozřejmě na původním vinylovém vydání nebyla).
A to je tak asi všechno, co bych o „From Genesis To Revelation“ chtěl napsat.

» ostatní recenze alba Genesis - From Genesis to Revelation
» popis a diskografie skupiny Genesis