Citron - Plni energie cover

Citron / Plni energie (1986)

murphy | 0 stars | 09.04.2013 | #

Ta smutná událost s úmrtím Stanislava Hranického mě přiměla připomenout si co to byl Citron - album Plni Energie byla snad v tehdejším Československu první heavy metalová náhrávka na LP a dlužno říci, že to podle toho také vypadá, pánové v Mozarteu neměli o nahrávání heavy metalu ani páru, kde by jí také vzali. Na té desce je všechno špatně, k uzoufání nudné skladby (pořád se mi zdálo, že si mi točí pomalu gramofon) se vlečou bez šťávy, otočit desku a přinutit se pustit ještě druhou stranu dalo hodně přemáhání. Jestli byli chlapci ještě doma "plni energie", cestou do Prahy ji někde ztratili. Trapné texty navíc sráží přepečlivě spisovné koncovky, nezazní tu ani jediné trochu hrubší slovo, to mi k heavy metalu vůbec nesedí, ale možná to jinak v komunistickém studiu nešlo. Pánové hudební režiséři, co jste to tam vlastně (dokonce ve třech !) hudebně režírovali ? Snad aby ty tři "akordy" šly ve správném pořadí. Vyhlašuju soutěž pro všímavé: kdo najde v tom nudném bouchání Radima Pařízka nějaký zajímavý moment/nápad/přechod dejte vědět, dostanete bod. Na obalu nechybí dobové povinné heavy metalové atributy - pečlivě zaříznuté pruhované elasťáčky, potítka, čelenky, sem tam cvoček. Zdání tvrdosti to ale nevyvolá, spíš úsměv. Celý projekt na mně vždycky působil tak, že bolševik dal mladým jednu oficiální tvrdší kapelu, aby se neřeklo, že jim nedopřeje trochu tý kultúry. A aby to bylo federálně vyrovnané, u sousedů zase máme ve flotile povolených umělců krojovanou trojku Tublatanka, ta snad byla o chlup méně trapná než Citron. Ať dělám co dělám, nedokážu najít nic, za co by se dala udělit byť jediná hvězda. A kdo se mi chce po internetu vysmát do očí, klidně může, desky Citronu doma mám a dokonce i tu Tublatanku, bůhví jestli jsme na ně tenkrát nestáli frontu.

» ostatní recenze alba Citron - Plni energie
» popis a diskografie skupiny Citron

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0326 s.