P.Mobil  - Mobileum cover

P.Mobil / Mobileum (2009)

gunslinger | 3 stars | 12.08.2014 | #

Po desaťročnej štúdiovej prestávke sa P. Mobil pustil do ďalšieho opusu. Viac ako potrebu nahrať nové nápady, ktoré doteraz neboli nikde počuť, ide skôr o vzdanie pocty a vďaky fanúšikom ktorý s nimi vydržali tých štyridsať rokov. Povedzme si, ako sa jedna skupina môže fanúšikom odvďačiť viac ako novým štúdiovým albumom ?

Z hudby cítiť takú Hard rockovú tradičnosť. Skladby sa nesnažia byť každým tónom originálne. Je to poctivý kúsok, o tom nepochybujem, a počúva sa dobre, mnohé staršie kapely už dneska nedokážu prísť s ničím čo sa dá porovnávať s ich predošlou tvorbou (V roku 2013 a 2014 toho vyšlo viac ako dosť) Nechcem rozprúdiť vlnu nenávisti takže radšej nebudem menovať. Na tieto pomery je to slušný album. I keď sa tu miestami nachádzajú veľmi slušné skladby je to pomerne husto popretkávané vatou. Spolu s bonusovým materiálom má celá nahrávka vyše hodiny. Takže fanúšikom toho darovali viac než dosť. Je tu toho všetkého požehnane. Hrad rockové smršte, niečo pre rádiá, skladby nostalgického charakteru. Nachádza sa tu dosť hlučná gitara aj hlboké bicie ale pre mňa, ako fanúšika 70´s, je tu až príliš uhladený zvuk miestami to znie dosť plocho. Dalo by sa s toho poskladať veľmi silné 35 minútové dielo ale to by sa určite nepáčilo vydavateľom. Jediné čo mi tu vyslovene prekáža je Cover verzia Hendrixa Little Wing s totálne iným textom ktorý sa do tejto nahrávky vôbec nehodí.

štyridsiate Jubileum-mobileum sa podľa mňa vydarilo. Iba škoda že sa toho nedožil ich bývalí líder a spevák Tunyogi Péter ktorý zomrel v roku 2008.

» ostatní recenze alba P.Mobil - Mobileum
» popis a diskografie skupiny P.Mobil