AC/DC - Rock or Bust cover

AC/DC / Rock or Bust (2014)

gunslinger | 2 stars | 07.12.2014 | #

In rock we trust, it's rock or bust.. Verte si v čo chcete ale ja vám na tento váš marketingový ťah neskočím. Bez chodenia okolo horúcej kaše vám poviem že, ide o jeden z najslabších, ak nie úplne, najslabší album v histórií AC/DC. Ono sa pod túto nešťastnú nahrávku podpísalo viac faktorov tak nečudo že, to dopadlo tak ako to dopadlo. Veru, v zázrak som neveril ani ja a to sa považujem za obrovského fanúšika tejto Austrálskej formácie. Dalo by sa povedať, že vďaka nej som začal počúvať rockovú hudbu v takom množstve ako teraz ale o tom potom. Moje obavy sa potvrdili na 100%. Jeden zo zakladajúcich členov, druhý gitarista, Malcom Young vážne ochorel takže ho museli nahradiť, je dosť pravdepodobné že, už si s nimi nikdy nezahrá.Bubeník Phill Rud skončil v predbežnom zadržaní za podozrenie s vraždy na objednávku, smutné faktory ktoré však nezabránili marketingu zarobiť.

Skladby na albumu Rock or Bust sú s nepoužitého materiálu s predošlého, celkom, podareného, albumu Black Ice ktorý mal iba jednu slabosť, skladby v ňom boli prevažne skvelé ale tá dĺžka nahrávky bola až neúnosná.Tuto máme presný opak ale subjektívne je to na tej istej úrovni... Má to iba 35 minút ale väčšina skladieb nestojí za nič.

Mnoho poslucháčov rockovej hudby, určite sa nájdu ľudia s takým názorom aj medzi vami, majú taký pocit, že všetky skladby, alebo aspoň väčšina, od AC/DC znie takmer identicky. Netvrdím, že je to úplné klamstvo ale voči týmto názorom som bol pomerne skeptický. Akordy sú síce tie isté avšak po poriadnom napočúvaní sa ten rozdiel objaví.. Avšak tuto sú niektoré skladby doslova rovnaké. Napríklad hneď titulná skladba Rock or bust je úplná vykrádačka skladby Nervous Shakedown s albumu Flick Of The Switch. Hard Times je zase Skies on Fire s albumu Black Ice.. To je hrozné. Prvý singel Play Balls je jedna s tých, relatívne, lepších vecí ale s hrozného green screen videoklipu ktorý k nemu vyšiel sa mi doslova zdvihol žalúdok. Niečo tak zlé som hádam ešte nikdy nevidel. Sám by som im nakrútil lepší. S počúvateľnejších skladieb by som mohol vyzdvihnúť záverečnú Emission Control, Baptism of Fire a možno Dogs of War. Ostatné shity ako Miss Adventure a Got Some Rock & Roll Thunder patria k tomu najhoršiemu čo kedy táto kapela vyprodukovala.

Dostal som to, čo som čakal.. Skoro nič.

» ostatní recenze alba AC/DC - Rock or Bust
» popis a diskografie skupiny AC/DC