Electric Wizard - Time to Die cover

Electric Wizard / Time to Die (2014)

gunslinger | 3 stars | 01.01.2015 | #

Tak a je to konečne tu, povedal som si keď konečne po dlhom čakaní uzrel svetlo sveta ďalší album Electric Wizard s názvom Time to die. Hneď ako sa celý album objavil na internete vpálil som ho do seba ako dávku black tar heroínu. Táto zlatá dávka mi však nakoniec nespravila dobre. Po prvom posluchu som zostal relatívne nespokojný. Vyše hodinová nahrávka mi až priveľmi pripomínala predošlí album Black Masses ktorý mi zase pripomínal tie predošlé. Tentoraz však o čosi viac. Akosi si som vtedy prepočul tie originálnejšie veci. Takže keď som sa k tejto nahrávke vrátil, tak som počúval iba vybrané skladby.

Keď to však počúvam znova, cez monumentálny sonický zvuk podladených gitár akosi viac vstrebávam parádne riffy, spätnú väzbu plnú temných melódií a bezbožného spevu. Ono, tým, že som na to čakal tak dlho, trocha som prepálil očakávania. Ako som už spomínal ide o hudbu ktorá úplne definuje Electric Wizard. Je tu plno pomalších temných riffov, spev pripomína zúfalý krik a pomoc, hudbu okorení miestami organ ktorý pripomína, že ide o hudbu ovplyvnenú undergroundovou kultúrou 60´s 70´s rokov. Zvrátenými horormi a muzikou nasiaknutou drogami až po strop. Popri štandartných oddychovkách ako I Am Nothing či Funeral Of Your Mind sa tu nachádzajú aj pozitívne spievanky ako napríklad Destroy Those Who Love God, We Love The Dead alebo Lucifer's Slaves. Je tu takisto aj skladba kde sa vyznáva láska jednej peknej čarodejnici, a to je SadioWitch. Proste parádne témy ktoré sa nezunujú.

Veľmi podarený je aj obal. Na jednej strane je taký satanistický, na strane druhej má v sebe takú tú Lovecraftovskú atmosféru. Wizardi sa netaja tým, že sa týmto hrôzostrašným, a mnou veľmi obľúbeným, spisovateľom často nechávali inšpirovať.

Po uvážení som došiel k názoru, že ide o slušný album zastupuje silný štandard medzi ostatnými. Má síce až 65 minút avšak nenudí ako napríklad 75 minútová deluxe edition Dopethrone ktorý má miestami nesmierne rozťahané kakofonické zvuky, hoci ide o môj najobľúbenejší album od nich, toto mi tam vadí a tu sa to nenachádza. 3.5*

» ostatní recenze alba Electric Wizard - Time to Die
» popis a diskografie skupiny Electric Wizard

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0359 s.