Ghost B.C. - Opus Eponymous cover

Ghost B.C. / Opus Eponymous (2010)

gunslinger | 4 stars | 04.01.2015 | #

Na prvý album skupiny Ghost B.C. som narazil niekedy tesne po vydaní prvého albumu Opus Eponymous (Vtedy hrali ešte pod skráteným názvom Ghost) Myslím, že prvá skladba ktorú som od nich počul bola ritual ktorá sa riffom trocha podobala skladbe symphony of destruction od Megadeth. Veľmi ma na nich zaujala forma akú svoju tvorbu podávali. Išlo o veľmi melodickú hudbu a aj spev, ktorý akosi nekorešpondoval s obsahom textov. Celé to bolo pretavené do soundu hororov s päťdesiatych rokov avšak bez skreslenia akéhokoľvek zvuku. Takisto som bral veľmi pozitívne fakt, že svoj démonický obsah skladieb neinterpretovali growlingom alebo iným kvalitatívne nižším chrčaním alebo nepočúvateľnými kakofonickými death metalovými gitarami alebo biciími ako z guľometu. Naozaj ide o melodický rock ktorý má miestami nádych popu ? Možno ale rozhodne aj metalu, ide o nesmierne originálne dielo, neviem akoby som ho zaškatuľkoval. Asi jednoducho, Occult rock. . Ďalšia vec ktorú som si zamiloval na prvý pohľad je obal. Je s neho cítiť zatuchlosť starých hororov. A akoby nie, pozorný divák starých trashových filmov si hneď všimne, že kapela prekreslila plagát s kultového horroru Salem´s Lot z roku 1979. Neberiem im to za zlé, ide skôr o taký tribute.. Medzi kapelami nižších rankov je to bežné.

K tejto nahrávke sa vraciam relatívne často, keď si to porovnám s inými Satanistickými kapelami ktoré svoje poslanie nas*ať Krista berú trocha vážnejšie a nie ako pózu (ako Black Sabbath či Electric Wizard) Tak sa jedná o kvalitatívnu špičku medzi novými kapelami. Aspoň neznejú tak, že ich hudba je iba druhá koľaj na sprostredkovanie svojich žalmov a ód. Hudba je to v skutku chytľavá, stačí si zvyknúť na texty typu The devil's Power Is The Greatest One a tak ďalej. Za najlepšie skladby považujem Elizabeth, Ritual a Stand by him. Ale rozhodne nie je zlý ani Japonský bonus, cover verzia Beatles, Here comes the sun. S ťažkopádnym organom a pomalším tempom je to rozhodne iné ako originál

Myslím, že odkedy som spoznal, vyslancov Antkrista, Ghost tak som sa začal viac zaujímať o rockovú hudbu pochádzajúcu zo Severských krajín.. Švédsko a tak. Predtým som tam veľmi nelozil. A to vám poviem, našiel som tam iné skvosty.

» ostatní recenze alba Ghost B.C. - Opus Eponymous
» popis a diskografie skupiny Ghost B.C.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0317 s.