Egypt - Egypt (EP) cover

Egypt / Egypt (EP) (2007)

gunslinger | 4 stars | 10.01.2015 | #

Milujem putovať v literatúre po dávno zabudnutých svetov na ktoré si nepamätajú ani tí najstarší pamätníci. Na ich temné tajomstvá sa už dávno zabudlo avšak v nekonečných katakombách podzemia stále prežívajú ich pozostatky. Ich odkrytie zvedavcami často končí zvrátenou smrťou plnou medzihviezdnej hrôzy.

Ako XYnásť ročný som si zamiloval literatúru Howarda Phillipsa Lovecrafta a Roberta e. Howarda, láska pretrváva dodnes. Ich poviedky a novely sú plné strachu z neznáma a času dávno zabudnutých svetov. Lovecraft svoje poviedky spájal do jedného celistvého sveta ktorý presahoval náš svet a vytvoril Sci-fi mozaiku fiktívnych dejín sveta aplikovaného na našu zem. Robert Howard zase používal históriu menej známych kmeňov, napríklad Summerskú ríšu, a upravoval si ju tak aby mu do jeho poviedok presne sadla.

Tak ako v literatúre, tak aj v hudbe som hľadal niečo, čo by vystihovalo tento pocit tajomna, neznáma a strachu. No, a tak som začal počúvať Doom metal ktorý mi v mnohých ohľadoch zaručil to, čo poviedky týchto spisovateľov ktorý publikovali do časopisu Wierd Tales. Popri mnohých desiatkach kapiel ktoré som objavil som natrafil aj na toto Ep skupiny Egypt a po vypočutí som zostal spokojný. V podstate to nie je ten tradičný hutný doom metal ktorý otriasa celím zvukovým aparátom. Jedná sa skôr o taký hutnejší a pomalší hard rock v ktorom spieva spevák s prehuleným chraplákom. Doom metalové sú tu iba témy a obsah skladieb. Je to atmosferická hudba plná skreslených tónov ktoré istotne každému nesadnú kvôli relatívnej jednoduchosti riffov ktoré sa dookola opakujú ale fanúšik týchto doom, psych, stoner rockových skladieb nebude určite sklamaný.

» ostatní recenze alba Egypt - Egypt (EP)
» popis a diskografie skupiny Egypt

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0331 s.