VARIOUS ARTISTS - Downer rock genocide cover

VARIOUS ARTISTS / Downer rock genocide (2000)

gunslinger | 4 stars | 23.01.2015 | #

Táto kompilácia undergroundového rachotu, vyhrabaná s úplného spodku hudobného kontajneru, je jedna s úzkeho okruhu hudobných kompilácií v ktorej mi takmer všetko sedí a bežne si ju pustím tak ako je. Keď sa nejaký poslucháč zaoberá nejakou odnožou hudobného žánru a venuje sa jej naplno, je ťažké uspokojiť jeho potreby s toho spotrebiteľského hľadiska nejakou kompiláciou. Keďže väčšina týchto ľudí takéto potreby nezdieľa. Ľudia sú rôzny takže viac menej je to čisto subjektívna vec.

Viac než 70 minút hutného, hlasného, agresívneho, zvukového rachotu ponúka takmer všetky možné obskúrne pohľady na tú marketingovo nižšiu vrstvu hudobného sveta rockovej hudby. Skladby sú tu zoskupené v žánroch ako, Heavy rock, psych-rock, hard rock dokonca sa tu objaví aj taký ten svojrázny belošský blues a nesmie tu chýbať ani progresívny rock. Som človek ktorý sa zaoberá touto hudbou, priznám sa, avšak ma prekvapilo, že som takmer polovicu kapiel buď nepoznal Clear Blue Sky, Egor Monument alebo poznal iba po mene ako napríklad Red Dirt, Bram Stoker, Writing On The Wall. Veľmi ma prekvapilo, že tieto veci boli extrémne kvalitné.. Blues v podaní Red Dirt mi doslova vysmažil mozog v hlave, toľko krát som si ju za sebou pustil.

Nenachádza sa tu nič širším okolím známejšie, akurát archeológom istotne padnú do oka mená ako Iron Claw alebo pôvodný Iron Maiden či nebodaj Necromandus ktorým produkoval ich jediný album samotný temný pán riffov Tony Iommi. Tieto veci sú určené vyslovene iba pre mentálne nie stopercentne zdravých jedincov ktorý a vyžívajú v takomto umení. Čo je pre jedného utrpenie to môže byť pre druhého potešenie.

V podstate by som tomu vytkol iba fakt, že niektoré kapely tu majú po dve skladby, a hoci sú to skladby skvelé, sám by som dal priestor aj iným kapelám aspoň na 2 disky keďže ja sám viem, že je s čoho vyberať. To je takmer nekonečne hlboká studňa plná kyseliny. Hodnotenie 4.5*.

Poslednú vetu vymazal moderátor pre porušenie pravidiel Progboardu!

Ide o .........

» ostatní recenze alba VARIOUS ARTISTS - Downer rock genocide