Gattch - Komplet cover

Gattch / Komplet (2002)

gunslinger | 5 stars | 04.02.2015 | #

Skupina Gattch patrí, bez akýchkoľvek pochýb, k tomu najlepšiemu čo Slovenská hudobná scéna ponúkla svetu. Tento dvoj album obsahuje tak nesmierne fantastickú hudbu, že skladby ktoré vyšli na jedinej oficiálnej nahrávke v roku 1971 sa v pohode a bez problému vyrovnajú bonusovým skladbám z archívu a aj nie úplne kvalitným koncertných záznamom.

Mne povedzme viac sedia skladby s textom ako inštrumentálne ale skupine rozhodne sedí aj čisto inštrumentálna poloha. Avšak v skladbách kde sa spieva sa nachádzajú tak parádne, symbolické, naturalistické, kryštalicky čisté, silne poetické texty, že to jednoducho zatrasie s mojim vnútrom. Nebyť progresívnej elektrickej gitary ktorá tu nemierne spestruje vrcholný art rock, hudbu by som prirovnal k Marekovi Brezovskému..... Teda naopak. Je to tak neuveriteľne melodické, plné všelijakých tónov a nevyčerpateľných zásob neopočúvateľných nápadov, že s toho cítim číru radosť. Hudobníci sú takisto špičkový majstri svojich nástrojov vo všemožných náročných polohách im to šľape ako atómové hodiny. Až mi príde neuveriteľné, že títo umelci pochádzali z Nových Zámkov, to mesto som ako násťročný doslova celé prešmejdil.

Je to hudba ktorú by som nepustil za žiadnych okolností svojim rovesníkom, až na pár štatistických odchýlok, takéto niečo sa už dneska nechápe. Keď vidím tú umeleckú „tuposť“v dnešnej generácií, nič proti ľuďom, každý sme nejaký, nie je to ich vina, iba táto konzumná spoločnosť jednoducho otupila nejakým spôsobom umelecké cítenie tak, až sa mi slzy tlačia do kútiku očí. Nedávno som bol v robote donútený stráviť 10 hodín pri rádiu európa 2... Viete k čomu by som to prirovnal... K číro-čírej lobotómií. To som už nedokázal odfiltrovať.

Jediné čo mi na skupine tak trocha prekáža je to, že sa hudobníci nevzchopili ešte aspoň na jeden plnohodnotný album. Keď sa pozriem na tracklist koncertu z Ostravy a demá s prvého cd, materiál im rozhodne nechýbal. Prakticky to stačilo už iba nahrať a bolo by to. Tak ale nesťažujem sa som aj za tieto skladby veľmi vďačný.

» ostatní recenze alba Gattch - Komplet
» popis a diskografie skupiny Gattch

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0325 s.