Nitzinger - Nitzinger cover

Nitzinger / Nitzinger (1972)

Jardo | 3 stars | 18.03.2015 | #

Meno John Nitzinger určite nie je neznáme pre fanúšikov Bloodrock. Podpísal sa pod niekoľko piesní na ich druhom albume. Potom sa vydal aj na „sólo“ dráhu.

Jeho prvý album otvára energická južanská pecka L. A. Texas boy, ktorá robí tomuto žánru naozaj dobrú reklamu. Radím ju k tomu najlepšiemu na albume. Zdobí ju energia, pekné melodické riffy a v „zborovom“ refréne chcem vyzdvihnúť hlas Lindy Waring, bubeníčky kapely, ktorá tu prispela sprievodnými vokálmi. Inak, v tej dobe to určite nebol rozšírený jav – žena za bicími (v rockovej kapele). Mne príde na um iba Donna Kurtz Nugent z psychedelických Stone Circus. Ticklelick je rýchly rokec. Nasleduje pekná pomalá pieseň so zvláštnou atmosférou, menom No sun. Tu chcem opäť vyzdvihnúť spevácku vložku Lindy Waring. Životabudič Louisiana cock fight je ďalšia vydarená južarina. Aj nie príliš domýšľavý jedinec si zrejme domyslí, že Boogie queen je proste boogie. Treba dodať, že pomalšie a počúva sa veľmi dobre.
Najtvrdšia pieseň na albume sa volá Witness to the truth, kde Nitzinger koketuje s hardrockom. Najprv som jej nevedel prísť na chuť, ale postupne som si ju obľúbil. Doteraz, s výnimkou druhej piesne, som s prezentovanou hudbou spokojný. Tu niekde sa to však začína lámať. Nasleduje nie príliš výrazná Nature of your taste, kde za zmienku snáď stojí len refrén a aj tu svojim hlasom prispela bubeníčka. My last goodbye tvoria rezké riffy, ako i svojské, pomalšie časti. Nie je to nič extra, ale môže byť. Enigma je skôr pomalšia skladba so zborovým refrénom, kde ani neviem, čo by som vyzdvihol. Snáď tu gitarovú linku. Ako celok ma veľmi nezaujala. Hero of the war tiež veľa vody nenamúti, ale sólová gitara je tu dobrá. Na albume sa nachádzajú ešte bonusy: King´s X a Pretty boy shuffle. Prvá je tvrdšia, ale nemá čím osloviť. Druhá je veselá a spevná, kde chcem pochváliť basovú gitaru.

Celkom vydarený album, kde polovica skladieb má čo povedať a tá druhá zas nie je veľmi výrazná. Je to iná hudba, akou sa Nitzinger prezentoval, v úlohe skladateľa, na Bloodrock II. Pohodovka.

» ostatní recenze alba Nitzinger - Nitzinger
» popis a diskografie skupiny Nitzinger