Alice Cooper - School's Out cover

Alice Cooper / School's Out (1972)

vmagistr | 2 stars | 13.09.2015 | #

Než se půlrok s půlrokem po vydání alba Killer sešel, měl Alice Cooper venku (léta Páně 1972) další studiové album. Ne, že by se jednalo o něco nevídaného - spousta rockových kapel 60. a 70. let v počátcích svých kariér hrnula desku za deskou, často šlo i o velmi kvalitní a vyrovnané série. Ale bohužel právě v případě alba School's Out se daň za nadprodukci projevila v míře vrchovaté a po slušném Killeru přišel znatelný propad.

Začátek desky přitom vyšel velmi dobře - titulní School's Out je hit na první dobrou, s úderným riffem a silným refrénem. Kapela se přitom nebrání začleňovat do svých tvrdých skladeb i kontrastně znějící odlehčené pasáže - zde je dobře znát produkce talentovaného Boba Ezrina. To platí i o následující skladbě Looney Tune, ve které se dokonce ozvou i smyčcová a dechová křoví (u hardrockových kapel té doby věc zrovna ne úplně obvyklá). Basovým intrem se přihlásí třetí příspěvek, do něhož si kapela vypůjčila i několik úryvků melodií z muzikálu West Side Story - hravý rock Gutter Cats Vs. The Jets. Potud by to ještě šlo.

To, co následuje, mi ale připadá jako zlý sen. Jakési drum & bass s kočičím mňoukáním (asi to má být scénická hudba nebo tak něco) nazvané Street Fight, a potom jazzem a šansonem divně načichlá skladba Blue Turk. O kus lepší je klavírem vydatně podporovaný kus My Stars (škoda té přepálené šestiminutové stopáže) a s přimhouřením obou očí dejme tomu obstojí i jakž-takž rock Public Animal #9. Další věcí, která mě ale ani trochu nebaví, je akustický cajdák Alma Mater (Aliceho zpěv mi zde připománá hodně nepovedenou variaci na Johna Lennona). Instrumentální medley s dechovými nástroji a syntezátory Grande Finale už pak může těžko něco zachránit.

Asi se tu s velkou částí Cooperologů neshodnu, ale School's Out považuji za Aliceho nejslabší počin 1. poloviny 70. let a možná i dále (od Lace and Whiskey už ale jeho sólovou produkci znám jen útržkovitě, takže se neodvažuji soudit). Dvě hvězdičky tentokrát budou muset stačit, na víc tahle kolekce fakt nemá.

» ostatní recenze alba Alice Cooper - School's Out
» popis a diskografie skupiny Alice Cooper

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.032 s.