Moody Blues - Every Good Boy Deserves Favour cover

Moody Blues / Every Good Boy Deserves Favour (1971)

horyna | 4 stars | 28.05.2017 | #

Sedmá dlouhohrající nahrávka kapely The Moody Blues, ve volném překladu - "Každý dobrý chlapec si zaslouží přízeň", směřuje oproti raným nahrávkám tohoto souboru, které vyvrcholily s velice senzibilní a alegoricky heboučkou záležitostí To Our Children's Children's Children, k rockově přímější a o poznání razantnější hudební myšlence. Je pouze otázkou času, než si vás toto koncepční album, které je jakýmsi příběhem o hledání dobrých věcí během dětského života, dokonale podá. I tady se nalézá spousta jemných melodií, akustických meziher, album opět přetéká bujnou orchestrací a mellotronovými linkami.

Co ale dělí Moody Blues od konkurence jsou jejich velké a nezapomenutelné melodie. Vše je v mírném, rozeklaném pohybu, písně jsou tu vybroušenými drahokamy a pouze častým nasloucháním jejich hudbě si je můžete postupně osahat a zamilovat.

Album začíná zvláštní zvukovou koláží ve skladbě Procession, která shrne dějiny lidské rasy třemi slovy: zpustošení, tvorba, komunikace.
Singlová, překrásná záležitost The Story In Your Eyes je plná decentní melodiky a jímavých harmonií, vévodí jí zpěv od poznávacího znamení souboru, Justina Haywarda. Ten je jako hlavní zpěvák podepsán pod dalším výtečným kusem, písní You Can Never Go Home, což je o poznání expresivnější představení s kvílivou elektrikou v záhlaví a mohutnými sbory.

Our Guessing Game přinese působivé zvukové variace (obzvláště klavírní melodie) a u mikrofonu tentokrát stojí sytější Ray Thomas. Masivní používání melotronu je typickým znakem tvorby kapely, děje se tomu tak i ve čtvrté písni Emily's Song, ve které se pro změnu představí další vokalista John Lodge, jehož poloha sice není oproti kolegům tolik poutavá, skladba ale za poslech určitě stojí. After You Came je pak rytmičtějším sborovým číslem všech zpěváků M. B.

Překrásná flétnová melodie doprovází zpočátku tuctovou píseň One More Time To Live, ale její energický nástup do refrénu symbolizuje určitý odklon "pozdních" Blues do jiného řečiště. V poslední písni My Song předvede jedinečnou vokální stavbu klávesový čaroděj Mike Pinder. Píseň nepostrádá drama, patos, napětí, ale i krásná akustická zákoutí (brnkáná harfy) a zvukově fatalisticky nastíněné, životní etapy onoho jedince.

Melodická muzika kapely Moody Blues se orientuje na písně, progresivní rockový směr jí dává barvitá instrumentace a pokud jste si zamilovali všechna předchozí alba této kapely, určitě si tuhle zajímavou kolekci užijete rovněž. Ano pánové svá alba tvořili podle podobného hudebního vzorce, ale pokaždé s láskou a velice svěže. 4,5*

» ostatní recenze alba Moody Blues - Every Good Boy Deserves Favour
» popis a diskografie skupiny Moody Blues

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0336 s.