Mangala Vallis - The Book Of Dreams cover

Mangala Vallis / The Book Of Dreams (2002)

Brano | 4 stars | 31.08.2019 | #

Na úvod treba otvorene povedať,že debut talianskych neo-progrockerov Mangala Vallis v podstate nič nového ani prevratného neprináša.Analógové klávesy nás zavedú do zlatého obdobia art-rocku,do prvej polovice 70-tych rokov a počujeme hudbu,ktorú sme už raz počuli,či už od Genesis,alebo neskôr od Marillion.Dokonalá hudobná paramnézia!Staré otrepané kompozičné postupy a aranžmány.Akoby vsadenie na istotu a kŕčovitá zväzujúca obava vykročiť niekde mimo označeného chodníka.

The Book Of Dreams je koncepčne ladený album a každá skladba je venovaná jednej z kníh slávneho francúzskeho spisovateľa vedecko-fantastickej literatúry Julesa Verna(1828-1905).Väčšina z nás,"husákových detí" sme ich v detstve priam hltali.Verneovky boli spolu s Mayovkami veľký hit!Iné sa ani nedalo,v TV boli dva programy,ktorých vysielanie sa mimo športu a filmov pre pamätníkov nedalo pozerať...a my šťastnejší,ktorí sme bývali na juhozápade sme chytali österreich drei radio a na východnej norme maďarské Petőfi Rádió.Ale vrátim sa k hudbe.Album začína dosť pompézne v podobe Is the End the Beginning?Je to úderná energická,klávesami nabitá desaťminútovka,avšak opäť pocit už raz počutého.Najviac bije do očí tretia titulná skladba,kde je podobnosť s I Know What I Like (In Your Wardrobe) od Genesis neodškriepiteľná!Mňa zaujala až inštrumentálka Under the Sea,kde už badať, také síce bojazlivé,ale presa už len vykročenie z tieňa Genesis a náznak vlastnej kreativity.Záver je vydarený v podobe skladby New Century,ktorú naspieval Bernardo Lanzetti známy zo skupín Acqua Fragile,ale najmä z PFM(Premiata Forneria Marconi).Jeho špecifický vokál jednoznačne obohatil tento album a bolo veľmi správne,že páni Cocchi,Cattini a Consolini(zakladatelia Mangala Vallis) si Lanzettiho pozvali na nahrávanie ich ďalšieho albumu Lycanthrope(2005) a to je už iná šleha!

Podčiarknuté a zrátané...The Book Of Dreams je v podstate dobrý album,ale v progresívnom rocku určite nie zásadný.Hodnotím 3,5*,ale keďže mám na takúto hudbu slabosť,tak s prižmúrením všetkých štyroch očí zaokrúhľujem nahor.

» ostatní recenze alba Mangala Vallis - The Book Of Dreams
» popis a diskografie skupiny Mangala Vallis

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0377 s.