Beatles, The - A Collection Of Beatles...Oldies But Goldies cover

Beatles, The / A Collection Of Beatles...Oldies But Goldies (1966)

northman | 0 stars | 27.02.2020 | #

Jsou okamžiky v životě, na které se nezapomíná, první den ve škole, první den na vojně, pro mě takovým památným dnům patří první kontakt s Beatles. Byl jsem tehdy ve druhé třídě a naši koupili televizi, v televizních novinách největší zpráva, v Londýně šílenství s názvem Beatles, šot se skupinou hrající venku v drátěné kleci a kolem dav teens, tehdy se jim ještě tak neříkalo. Beatles tehdy začali určovat módní trendy v hudbě, oblečení a podobně. U nás stejně jako ve světě vznikaly skupiny, které hrály, tak jak Beatles big beat. Jejich písničky se začaly objevovat ve vysílání rozhlasu, nebydlím, ani jsem nebydlel v hlavním městě, a tak se k nám desky beatových skupin dostávaly s velkým zpožděním. Po vzoru Beatles jsme chtěli mít dlouhé vlasy a nosit stejné oblečení, prostě fenomén doby. V současné době je to nepochopitelné. Největší svátek byl, když kamarád donesl do školy magnetofon a o přestávce nám Beatles pustil. Supraphon tehdy v roce 1969 vydal desku Beatles, ne řadovku, ale výběr, který od té doby znám nazpaměť.

Starší kamarádka, která měla gramofon si tehdy desku koupila, nedovedete si představit co jsem cítil, když jsem si mohl desku s nádherným psychedelickým obalem prohlédnout, přečíst sleevenote od pana Černého a následně mi desku kamarádka pustila, bylo to jako beatová mše. Když jsem si koupil magnetofon B4, tak tahle deska byla první, kterou jsem si nahrál, naprostá pecka bylo pro mě přinést si staré rádio z půdy, napojit magnetofon na trochu větší reproduktor a volume doprava. Deska začíná skladbou She Loves You, singl, který nevyšel na žádné řadové desce, pro někoho yeah yeah, ale pro mě velký hit. Píseň From Me To You jsem spíše, než od Beatles slyšel z rádia od Karla Gotta, jako Adresát neznámý. Píseň We Can Work It Out má v našich vodách taky interpreta, a to brněnskou skupinu Progress Organization. Když zazní úvodní tóny Help!, tak vidím kněze Wanga jak hází šipky na plátno, kde je promítán klip s touto písní. Michelle patří k romantickým skladbám, které složil Paul McCartney a unikátní je použití francouzského textu, následuje další Paulova skladba a píseň která má celosvětově nejvíce verzí Yesterday pracovní název této písně byl Scrumbled Egg. V I Feel Fine použil John pro začátek nechtěný feedback, který se potom stal poznávacím znamení jiného kytaristy, a to Peta Townshenda ze skupiny Who. Yellow Submarine jsme si taky v těch letech mohli poslechnout z rádia v ruské verzi, jako Žoltyj parochod. Can´t Buy Love z filmu Perný den je pro mě hodně tvrdá skladba té doby. Následuje jediná převzatá píseň Bad Boy, kterou skvěle zpívá John Lennon, a byla to tehdy moje nejoblíbenější píseň z této desky. Day Tripper singlový hit, který opět nefiguroval na žádné řadové desce, následuje titulní píseň z filmu Perný den A Hard Day´s Night, opět pro mě hit jako blázen. Ticket To Ride mám spojené zase s filmem Pomoc, kdy Beatle natlačí jednoho příslušníka sekty bohyně Kálí na strom a on otřesen vytáhne plechový cejšek se slovy „mám úplně zvláštní krevní skupinu“. Paperback Writer je asi nejnovější píseň na tomto výběru, hodně tvrdá skladba. Eleonor Rigby složil opět se smyčcovým aranžmá Paul, tahle píseň spolu s Ticket To Ride se stala základem úspěchu amerických Vanilla Fudge, kteří je zařadili na své debutové album o tři roky později. Když závěrečný singlový hit I Want To Hold Your Hand hráli na turné v USA, tak dav křičel na Ringa „I Want To Hol Your Nose“.

Tohle není recenze, ale vyznání k naší generaci, kdy hráli Beatles, zuřila válka ve Vietnamu, v USA se začala mládež zdobit květy říkali si hippies a protestovali proti válkám láskou. Komunity hippies se rozšířily i do Evropy, v těchto komunitách vznikaly hudební skupiny, které hrály psychedelickou hudbu. Jednou z nejznámějších skupin byli Grateful Dead. Není to recenze, a proto ji nebudu hodnotit, moje hodnocení je v textu a tento web nemá pro tuhle desku měřítka.

» ostatní recenze alba Beatles, The - A Collection Of Beatles...Oldies But Goldies
» popis a diskografie skupiny Beatles, The

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0378 s.