Blues Pills - Blues Pills cover

Blues Pills / Blues Pills (2014)

Voytus | 4 stars | 14.02.2023 | #

Blues Pills jsou další mladou skupinu, která v minulé dekádě naskočila na módní retro vlnu, tváří se jak banda umaštěných hipíků vzor léto lásky 1967 a navíc chtějí tak i hrát. Nejspíš nepřekvapí, že v tom jedou dva odpadlíci z Radio Moscow Zack Anderson (baskytara) a Cory Berry (bicí), společně se švédskou zpěvačkou Elin Larsson, kterou jim osud přivedl do cesty v roce 2011 v americké Iowě. Netrvalo dlouho, skupina vydala demonahrávku s ochutnávkou v podobě dvou písní a brzy podepsala smlouvu s Crusher Records. Na turné po Španělsku a Francii narazili na teprve šestnáctiletého kytaristu Doriana Sorriauxe. V roce 2012 následují první singly a úspěšné koncerty na evropských festivalech. Žádný div, že po nich brzy sáhnul label Nuclear Blast.

Bezejmenný debut skupiny, usazené ve Švédsku, představuje šťavnatý mix psychedelického rocku, okořeněného bluesovým feelingem. Vzbudil slušný rozruch a můžeme jej směle označit za jedno z nejlepších alb roku 2014. Deset pecek, prověřených na koncertech vás rozhodně nenechá v klidu. Album důrazně otevírá song High Class Woman, kde Vás nenápadná, postavou drobná Elin, nenechá ani na moment na pochybách, že je majitelkou velkého hlasu s netušenými možnostmi. Pod ním pulzuje spolehlivá rytmika, ani kytarista není žádné ořezávátko. Po celou stopáž bude plivat jeden ohnivý riff za druhým.

Ain’t no Change přináší rychlé tempo a výraznou melodii, Jupiter je perfektní ukázkou nejlepší psychedelické tradice - s kytarou okořeněnou fuzzem a kvákadlem. Black Smoke přináší dočasné zklidnění, zde se dostáváme až někam do soulové polohy a Elin si to očividně užívá. Píšu dočasné, protože píseň několikrát změní tempo až k typickému bluesrockovému boogie. River je parádní bluesovou baladou v rytmu valčíku, ve kterém setrváme i ve vypjaté No Hope Left for Me. Té ještě přidává na naláhavosti zdvojený vokál, a kytara, okořeněná tremolem, zase na psychedeličnosti.

A jen, co by se jeden chtěl zasnít, přichází další tvrdší bluesrock v písni Devil Man a Elin se co do výrazu převtěluje do Janis Joplin. Astralplane opět na moment zklidní, ale opravdu jen na moment, protože již po krátkém kytarovém intru nastolí tvrdé blues. V Gypsy zase pro změnu ožívá Jimi Hendrix (i když, ne že by na desce nebyl jeho duch alespoň napůl přítomen), závěrečná pomalá pecka Little Sun je příjemným rozjímáním na závěr s důrazem na gradaci.

K některým verzím CD bylo připojeno i DVD se záznamem Live At Hammer Of Doom Festival 2013, na kterém se nacházejí i písně, které skupina vydala jen na singlech. Zde si můžete vychutnat i koncertní podobu několika písní z alba, zde prodloužených o kytarová sóla a společné jamování.

Upozornění: Bluesový prášek je možno brát v libovolném množství i několikrát denně. Mezi jeho žádoucí účinky patří nekontrolovatelné záchvaty čiré radosti a euforie.

» ostatní recenze alba Blues Pills - Blues Pills
» popis a diskografie skupiny Blues Pills