Cobham, Billy - Drum 'n' Voice: All That Groove cover

Cobham, Billy / Drum 'n' Voice: All That Groove (2001)

stargazer | 3 stars | 05.11.2023 | #

Na tomto albu Billy Cobham spojil svůj bubenický um s italskou skupinou Novecento. Skupina Novecento je rodinnou grupou, složenou ze dvou mužů a dvou žen. Nevím jaké vazby mezi nima panují, to není až tak podstatné. Podstatné je, že Billy a tahle italská rodina nahráli spolu pět studiovek pod názvem Drum 'n' Voice Vol. 1 až 5. To svědčí o tom, že to co dělají dává smysl.
Hudebně tahle deska spadá do kategorie pop-jazz, funky a trochu fusion. Na ploše 54 minut se nalézá celkem deset tracků.  Album obsahuje jak instrumentální, tak zpívané skladby. Billy, co by základ rytmiky se k celému dílu postavil hodně novátorsky. Jeho bicí znějí značně popově. Rytmika /až na pár vyjímek/ pulzuje jako autobubeník. Nenechte se mýlit tím, že Cobhamovi dochází dech a invence. VŮBEC NE. Stačí si poslechnout desky okolo této /Art of Three nebo North by Northwest/ a zaručeně dospějete k názoru, že Billy hraje tímto způsobem pro tento projekt velmi účelně. Ony by nějaké ty složitější tempa pro projekt D'n'V nedělaly dobrotu. Ten topsong, co chytí na první poslech se jmenuje Shadows a je na albu zařazen na post č. 2. Musím se zmínit i o skadbě Red Baron /Spectrum/. Předělávka z roku 1974 je oháknutá do tanečního hávu a pozor - tahle slavná instrumentálka je otextovaná a odpovídaná. Celé album se nese v pohodovém, komerčně laděném duchu. Soustředěný poslech se nevyžaduje, je to spíše zábava a uvolnění, dobrá nálada a pohoda - to je to, co z této desky já dostávám. Z těch známějších osobností si zde zahráli bratři Breckerové a Eddie Gomez na double bass. Autorsky se tahle deska z velké části Billyho Cobhama nijak moc netýká /až na pár vyjímek/ . Proto jsem album kdysi dávno opentlil ***z***** a nebudu nic měnit ani teď. Autor skoro všech písní je Nicolosi - člen skupiny Novecento.
Je to dobrá deska, doporučuji k činnostem a na cesty.

» ostatní recenze alba Cobham, Billy - Drum 'n' Voice: All That Groove
» popis a diskografie skupiny Cobham, Billy