Nazareth - Rampant cover

Nazareth / Rampant (1974)

hejkal | 4 stars | 28.03.2024 | #

Nazareth v 70. rokoch predstavuje stálicu hardrockového neba. Ktorýkoľvek album si pustím, baví ma. V roku 1974 vydala kapela svoj piaty štúdiový album Rampant a ja mu dnes chcem venovať pár slov.

Vlastním vydanie od Salvo z roka 2010, ktorý obsahuje informačne nabitý booklet. Využijem z neho jednu podstatnú informáciu. Kapela sa rozhodla experimentovať a priblížiť sa americkým koreňom rokenrolu. A preto tu nájdeme i náznak country. Do akej miery sa jej to podarilo?

Obstojne. Už úvodná skladba Silver Dollar Forger má v sebe rokenrolovú hravosť, ktorej hardrockový sound pristane. A tá temná druhá časť skladby s melodickým gitarovým motívom jej sedí ešte viac! Svižné hard-boogie Glad When You’re Gone nemá chybu. Album produkoval Roger Glover (naposledy), nuž jeho sem jeho kamoš Jon Lord nahral klavír, rovnako ako do singlového hitu Shanghai’d In Shangai. V obidvoch skladbách zároveň hosťujú tri vokalistky. Kto je s hudbou Nazareth oboznámený dôverne, toho krásny slaďák Loved And Lost nemôže prekvapiť. Mňa nadchýna! Bluesový rytmus v Jet Lag je veľmi príjemný, Light My Way šokuje priam industriálnym zvukom bicích, no a Sunshine je pre zmenu taká tá akoby country balada, ktorá ma až tak neberie, ale jej subtílnosť je milá. Na záver je tu tradičný cover, dvojdielna záležitosť Shapes Of Things/Space Safari je síce hrubozrnná ako slovenská vláda, ale čosi jej chýba. Aspoň mi to tak znie a neviem, čo by som k tomu dodal. Kvitujem však inštrumentálnu medzihru (a teda druhú časť medley).

Bonusy sú tradične obsiahle, okrem béčka singla Love HurtsDown –tu je hneď osem skladieb z rádia BBC, vysielaných naživo 17. mája 1973. Sú fajn, ale playlist je logicky naviazaný na predchádzajúce albumy, čo je troška mimo.

Ako som spomínal, hudba sa „zamerikanizovala“, ale album sa presadil najmä doma, v britskom rebríčku dosiahol na 13. priečku (čo je o niečo horšie ako sa umiestnili predchádzajúce dva albumy). Ide nadlho o posledný album, ktorý v Británii bodoval, od Hair Of The Dog už albumy budú žať úspechy v USA. Nepovažujem ho za najlepší album kapely, ale je príjemný. Chýba mu čosi, čo by ma vystrelilo z kresla, ale zasa, takmer nič mi na ňom neprekáža, a preto si ho rád púšťam. A vy?

» ostatní recenze alba Nazareth - Rampant
» popis a diskografie skupiny Nazareth

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0368 s.