Chicken Shack - Unlucky Boy cover

Chicken Shack / Unlucky Boy (1973)

hejkal | 3 stars | 31.03.2024 | #

Chicken Shack bola v 60. rokoch jednou z typických britských bluesových kapiel. Vydala štyri albumy s minimálnymi personálnymi zmenami a až na niekoľko zaujímavých inštrumentálok nevybočovala z radu „bežných“ bluesových zástupov. To sa zmenilo v 70. rokoch, kedy sa v podstate stala sprievodnou kapelou gitaristu (a speváka) Stana Webba. Zostavy menila častejšie ako Rusko rétoriku o trojdňovej špeciálnej vojenskej operácii. Pre album Unlucky Boy zložil Webb štúdiovú zostavu, v ktorej bol bubeník Paul Hancox (hral aj na minulom albume), basák Bob Daisley, saxofonista Chris Mercer a pianista Tony Ashton. Inými slovami, zostava ako lusk! Album vyšiel v júli 1973 pod hlavičkou Chicken Shack featuring Stan Webb, má teda čerstvo po päťdesiatke, nuž si ho troška pripomeňme.

Úvod albumu patrí ešte dozvuku hardrockových tendencií z albumu Imagination Lady. You Know You Could Be Right je posadená tvrdá pecka a ja by som nedbal, keby si album túto polohu uchoval po celý čas. Ale nie, Webb sa rozhodol vrátiť späť k blues. Pomalá nádhera Revelation je toho dôkazom. A z nastúpenej pohodovej bluesovej cesty už neuhne. Či už ide o autorské skladby (Prudence’s Party, Stan The Man, As Time Goes Passing By, Jamming With The Ash) alebo o prevzaté bluesové štandardy (Too Late To Cry, Unlucky Boy, He Knows The Rules), devízou je absolútna autentickosť, s ktorou kapela hrá dvanástky.

K vrcholom patrí rozhodne (okrem prvých dvoch skladieb) aj typická Webbova melodická inštrumentálka Prudence’s Party, v tomto bol naozaj majster svojho remesla. A aj svižná živelná titulná skladba stojí za vyzdvihnutie.

Kapela v tejto podobe nikdy nevystupovala naživo, hoci Webb, Hancox a Daisley niekoľko vystúpení odohrali. Asi je to škoda. Pár mesiacov po tomto albume vyšiel živý album Goodbye (1974), na ktorom hrá Webb s úplne inými hráčmi. O tejto labutej piesni kapely si však povieme inokedy.

Unlucky Boy je príjemný bluesový album, ktorý si občas rád vypočujem. Viem si predstaviť, že ortodoxného bluesového fanúšika dokonca nadchne. Poznáte ho?

» ostatní recenze alba Chicken Shack - Unlucky Boy
» popis a diskografie skupiny Chicken Shack