Doors, The - L.A. Woman cover

Doors, The / L.A. Woman (1971)

Johndensmore | 5 stars | 12.06.2007 | #

Absolútny vrchol tvorby Doorsakov. Energické funky rozpúta nový bluesový album úplne iných Doorsákov ako predtým. Jim Morrison tu hovorí ako sa zmenil nielen duševne ale vizuálne (vidieť to i na obale). Potom rozpúta sexualnu energiu song Love Her Madly. Je to jediny song Doors svojho druhu. Vynikajúca atmosféra, vynikajúci rytmus, vynikajúci prejav speváka. Právom si dal žánrové zadelenie blues rock - dôkazom je skladba Been Down So Long. Veľmi agresívne blues vystrieda tiché a pomalé blues Cars Hiss By My Window. Velmi dobrá atmosféra pláže, cesty okolo nej plnej aut a jedného plážového hotela. Vyvrcholenie prichádza skladbou L.A. Woman ku ktorej je aj vynikajúci klip. Potom nasleduje strašidelná L´America. Hyacint House mi pripomína sound ako z nejakého filmu o histórii alebo šlachte. Neviem prečo. Žeby to bolo zvukom klávesov?
Morrisonove brutálne texty dokazuje aj blues o plaziacom sa hadovi - Crawlin King Snake. Predposlednou skladbou je The Wasp (texas radio & the big beat). Pôvodná verzia je len bassová linka s efektrami Robbyho Kriegera plus poézia. Nová verzia na L.A. Woman je po rytmickej stránke vynikajúco spracovaná. Triumfálny koniec ktorý zakončil úspešnú spoluprácu The Doors Jimom Morrisonom - Riders On the Storm. Je to jazzovitý song o apokalypse. Je to predzvesť tomu, že Doors sa orientujú opät na jazz z ktorého vychádzajú snáď všetci členovia. Manzarek na ňom vyrastal, Densmore hral v jazzovom orchestri a Krieger jazz rock neskôr aj hral sólovo. Po smrti Jima Morrisona tieto skúsenosti zúročili albumom Other Voices, ktorý bohužial nemal takmer žiadny úspech a kritici ho považovali za nepodarený.

» ostatní recenze alba Doors, The - L.A. Woman
» popis a diskografie skupiny Doors, The

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0346 s.