Police, The - Ghost in the Machine cover

Police, The / Ghost in the Machine (1981)

Gerry | 5 stars | 04.10.2007 | #

Tak na téhle desce jsem vyrůstal. Byl rok 1983, mně bylo 17 (krásný věk) a Supraphon se nebývale vykrvil a vydal tuto desku UŽ dva roky po originálu a dokonce i se všemi písničkami (pamětníci vědí, jak semtam z ideologických či jiných důvodů vydavatelské firmy nejen z našich luhů a hájů osekávaly autorská vydání, vypouštěly písničky zavánějící imperialistickou a protisovětskou propagandou atd. Chris DeBurgh a jeho majstrštyk Man On the Line budiž příkladem.). Ačkoliv byla pro mne skupina Police velkou neznámou, zaslechl jsem předtím na rádiu ČR 3 Vltava (jak se ten pořad co běžel každý den od 16.00 hodin jmenoval ? Pamětníci, pomožte .... uváděli ho pánové Skalka, Jakoubek & Pavlata a hrála se tam na tehdejší dobu nádherná hudba, komplet Beatles atd...) několik písniček a zavětřil jsem .... Desku jsem za hříšných 120,- Kčs koupil a už se od ní neodtrhl. Nebyla to láska na první poslech, to ani u Police nejde, ale zasekla mne drápkem a už nepustila. Police nemají špatnou desku, ale tahle nad nimi ční jak maják. Nebudu tu rozebírat jednu písničku po druhé, ale ta deska je vyjímečně kompaktní celek, od úvodních Duchů v materiálním světě, přes hitové ambice skladby Every Little Thing She Does Is Magic ....až po kytarovou smršť Omegamana a závěrečné zklidnění v Copelandově Temnotě. Tenkrát, v době kdy již odumřela new-wave, která v sobě nesla ještě hodně hodně kvality, a začínal nástup "nemyslícího" disca a (běda!) techna a obdobných škvárů, nemluvě ani o tom čím nás masírovali domácí pěvci, tahle deska působila jako něco z jiné planety. A působí tak dosud. Neoposlouchala se mi nikdy. Nejen proto, že si při ní vždycky vzpomenu na krásná léta gymnazijní ... ;-)

» ostatní recenze alba Police, The - Ghost in the Machine
» popis a diskografie skupiny Police, The

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0326 s.