Muse - Absolution cover

Muse / Absolution (2003)

kubys | 5 stars | 21.10.2007 | #

Konečně jsem se dostal k hodnocení pro mě nejlepšího alba roku 2003, zároveň nejlepšího alba těchto anglických kouzelníků a mé srdeční záležitosti.

Kde bych začal, třeba tím, že na 52:12 trvajícím albu je vše, co si pořádný fanoušek kvalitní hudby může přát - klasické pasáže, typicky kytarové pasáže, srdcervoucí hlas a naopak hlas, který nás uklidní, přechody kontrasty neuvěřitelné množství zkreslení, běsných arpeggií, chytlavých melodií, krásných riffů a hlavně muzikantské vyspělosti. Toto všechno Absolution obsahuje a je toho určitě ještě víc, co bych mohl napsat. O písních jednotlivě nemůžu psát, není snad žádná, kterou bych vyzdvihl nad ostatní, přestože prakticky každá je úplně jiná a něčím výjimečná. Vezměte si třeba první tři písně, tedy kromě krátkého intra samozřejmě, které je pouze nahrávkou pochodu německých vojáků. Sice jsem řekl, že není jediné písně, kterou bych vyzdvihl, ale nakonec to poruším a vezmu si za příklad "Butterflies and Hurricanes". která výborně evokuje úžasnost Muse a jejich cit pro hudbu a kompozici samotnou. Skladba začíná velice tichými elektronickými zvuky (pro kapelu tak samozřejmými) a kldiným Bellamyho zpěvem, kapela začíná pomlau gradovat, je to jak tempem skladby, tak tím, že někdo si hrál s volume za mixážním pultem:) a když tu anjednou asi v čase 3:00 se skladba láme do úžasného pianistického sóla a la Čajkovskij, když tu náhle sólo umlkne a a skladba se vrací tam, kde byla před sólem, tedy byla to jakási vložená věta.

Sečteno podtrženo album je výrazným mezníkem v hudbě 21. století, bude pro mnohé generace hudebníku určitě neuvěřitelnou inspirací a bude vykrádána a to si myslím, že minimálně jeden motiv použijí ve své další tvorbě i samotní Muse. Absolution - to je prostě virtuozita, talent, neuvěřitelná citlivost a zároveň energie a hlavně krásná hudba, nic jiného než pět hvězd si nezaslouží, opravdový mezník a zásadní album.

Máte to za pět hoši:) - *****

» ostatní recenze alba Muse - Absolution
» popis a diskografie skupiny Muse